نماینده مردم فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نسبت به بروز خشکسالی در کشور هشدار داد و گفت که آب‌های زیرزمینی در سال گذشته یک متر مربع کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا امیرحسنخانی در تذکری در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: در حوزه انتخابیه ما نشست زمین داشته‌ایم و علیرغم بارندگی‌ها خشکسالی وجود دارد و شاهد فرونشست زمین هستیم. همچنین آب‌های زیرزمینی پیوسته کاهش می‌یابد و در سال گذشته یک متر کاهش یافته است. لذا از دولت می‌خواهیم به این موضوع توجه نشان دهد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های سال جدید مراتع وضعیت نسبتاً خوبی دارند و ما از وزیر جهاد می‌خواهیم به دامداران وام بدهد زیرا دامی در منطقه وجود ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بسیاری از راه‌های حوزه انتخابیه که باید از سال‌ها قبل دوبانده می‌شد از سال ۸۴ در بودجه گنجانده شده اما هنوز دوبانده نشده، در حالی که این راه‌ها تلفات زیادی می‌دهد.

امیرحسنخانی همچنین یادآور شد: اخذ مالیات در سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات در استان خراسان جنوبی شده و لازم است مسأله مالیات در جایی که سال‌ها در معرض خشکسالی بوده مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار