معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۲۸۳ حادثه در نوروز ۹۶ به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش کریمی با اشاره به اینکه آمار امدادرسانی هلال احمر استان اصفهان ویژه نوروز از 26 اسفند 95 تا 13 فروردین امسال ثبت شده است، اظهار داشت: هزار و 9 نفر حادثه دیدند که 993 نفرآنان دچار آسیب دیدگی شدند و از این تعداد 248 نفر با امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان نجات یافتند.
 
وی افزود: از این تعداد حادثه، 138 مورد مربوط به حوادث جاده ‏ای و بقیه حوادث برف و کولاک و خدمات حضوری، 3 مورد حوادث دریایی- ساحلی ، 5 مورد سیلاب گرفتگی،  39 مورد حوادث شهری، و یک مورد حوادث صنعتی- کارگاهی بود که جمعیت هلال احمر استان به آنها رسیدگی کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه 183 نفر از آسیب دیدگان حوادث نوروز به مراکز درمانی استان انتقال یافتند و 65 نفر سرپایی درمان شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت اسکان اضطراری 284  نفر ناشی از در راه ماندگی براثر برف و کولاک و یا نقص فنی خودروها، در پایگاه‏های امدادونجات هلال احمر استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه پارسال 305 حادثه به وقوع پیوست، گفت: این آمار در مقایسه با نوروز امسال کاهش 12 درصدی را نشان می‏دهد.

کریمی با بیان اینکه در روزهای نخست نوروز امسال شاهد افزایش نگران کننده آمار حوادث بودیم اما تا 13 فروردین این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 95 کاهش یافت، افزود: هوشیاری و مراقبت‏های مردم و پس از آن همکاری و هماهنگی بیشتر نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس، انتظامی و راهداری درمقایسه با سال‏های قبل، سبب کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن در سال جدید شد.

وی گفت: این درحالی بود که اعتبارات مالی امداد کمتر بود اما نیروها با درک درست از موقعیت‏های اضطراری و همکاری بیشتر در شهرستان‏های استان در کاهش این آمار نقش پررنگ تری داشتند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.