مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار دارد.

مهارت‌آموختگان فنی‌وحرفه‌ای، اولویت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  مهارت آموزی را از کلید واژه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم افق هوشمندانه اشتغال پایدار را به همراه دارد و تلفیق دانش و مهارت آموزی منجر به توانمند سازی منابع انسانی می‌شود و نقش و جایگاه آموزش‌های مهارتی در صنایع برای کارگران یک اصل مهم است و باید تمام دانش‌ها به روز باشد.

وی با اشاره به جایگاه مهارت آموزی در رشد و توانمندسازی آموزش های فنی و حرفه ای، افزود: این آموزش‌ها متناسب با نیاز های جامعه و بومی سازی منطقه باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ضمن تاکید بر اینکه مهارت آموزی، تکمیل کننده ی چرخه ی اشتغال است، تصریح کرد: ما باید نگاه آینده نگری به اشتغال داشته باشیم و بدانیم چه شغلی معیشت خانواده‌ها را تامین می‌کند.

پناه، بر حمایت از طرح های اشتغال زایی تاکید کرد و بیان کرد: ر راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به سیاستها و برنامه های اجرایی آموزش شاغلان در سند راهبردی مهارت و فناوری به طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی با رویکرد تقاضا محور، مبتنی بر محور کار و استقرار الگوی توسعه آموزش های مهارتی پرداخت وافزود: فراهم سازی بستر مناسب برای گسترش حضور بخش غیر دولتی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان است.

عبدالرسول کازرونی توانمند سازی جوانان را از وظایف این بنگاه آموزشی دانست وتصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خدمات ویژه را برای ایجاد اشتغال در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت مهارت در اشتغال جوانان، بیان کرد: یکی از علل بیکاری جوانان فقدان مهارت است و باید بر تربیت نیروی انسانی مطابق با نیاز بازار کار برنامه ریزی هدفمند کرد تا اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری محقق شود. امید جوانان جویای کار فاقد مهارت به آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای است و با برنامه‌ریزی می توان از هدر رفت این سرمایه عظیم انسانی جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.