در ایام نوروز بیش از 2 هزار گردشگر از بزرگترین موزه خصوصی ایران در بشرویه بازدید کردند.

اسدی مقدم،مسئول موزه خصوصی شهرستان بشرویه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: در ایام نوروز تعداد ۲ هزار و ۱۳۸ گردشگر از موزه خصوصی بشرویه بازدید کردند.
وی با بیان اینکه موزه خصوصی بشرویه در خانه قدیمی ملاعبدالله بشرویه با قدمتی 500 ساله قرار دارد،افزود: اخیراً با همت میراث فرهنگی خانه مجاور موزه که خانه ای قدیمی و ازدوران پهلوی اول است به این موزه اضافه شده، زیربنای موزه از 300 متر به 500 متر ارتقا پیدا کرده است که می توان گفت بزرگترین موزه خصوصی ایران است. 
مسئول موزه خصوصی شهرستان بشرویه گفت: این موزه همانند خانه های قدیمی دارای ایوان، مطبخ و اتاق بادگیر است و اشیاء و لوازم در هر قسمت متناسب با مکان قرار گرفته است.
اسدی مقدم با بیان اینکه در این موزه حدود 3 هزار شی وجود دارد،افزود: سکه ها و زیور آلات، لوازم روشنایی، لوازم کتابت و صحافی، انواع قفل، زیورآلات و ادوات جنگی و نیز لوازم آشپزخانه در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری با آموزش و پرورش به منظور معرفی موزه در ستاد اسکان و در نظر گرفتن تخفیف برای ورود گردشگران به موزه آمار بازدید در ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.