معاونت امنیتی- انتظامی استانداری گفت: بر اساس توافق های بین ایران و پاكستان سطح روابط تجاری از۵۰میلیون دلار به ۵میلیارد ریال خواهد رسید برای تحقق این مهم باید روابط ریلی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی راه آهن جنوب شرق، علی اصغر میرشكاری در آیین افتتاحیه قطار باری محمولات ترانزیتی از پاكستان به قزاقستان اظهار كرد: سخن ما پیوند عمیق و تایخی دو ملت است و بهبود ، توسعه و اصلاح روابط هدف ماست.

میرشکاری اضافه كرد: هر شش ماه یكبار اجلاس مشترك بین دو كشور با موضوع  تررویست، تامین امنیت اتباع دو كشور، تبدیل مرز به فرصتهای اقتصادی برگزار می شود.

معاونت امنیتی- انتظامی استانداری گفت: طی دو سال گذشته پایانه های مرزی بین دو كشور به سه پایانه افزایش یافته كه بر اساس توافقات انجام شده دو كشور مرز رسمی پیشین و ریمدان در اردیبهشت ماه افتتاح می شود، تقاضا داریم اینكار زودتر انجام شود.

وی افزود: رییس جمهور قرار است اسكله شهید بهشتی را در پایان فروردین ماه افتتاح كند كه یكی از شخصیت هایی كه در این مراسم دعوت می شود نخست وزیر پاكستان است.

میرشكاری بیان كرد:  از سركنسول پاكستان تقاضا داریم تا افتتاح این پایانه هم در همین تاریخ صورت گیرد.
 
وی تصریح كرد: ایران بهترین و امن ترین كشور خاورمیانه برای ارتباط بین جهان شرق و غرب است.

معاون استاندار ادامه داد: دو كشور ظرفیت های مهمی دارند كه باید از آنها استفاده شود،  ما سرمایه  سرمایه گذاران را تضمین می كتیم و این مهمترین چیزی است كه یك سرمایه گذار می خواهد.

مجید ارجونی نیز در آیین افتتاحیه قطار باری محمولات ترانزیتی با اشاره به حجم یك میلیون تن در سال، بیان كرد: حمل این مقدار بار در طول سال نیازمند برنامه ریزی و همكاری دوجانبه ما و پاكستان است.

مدیركل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: میطلبد كنسول پاكستان در زاهدان پیگیری هایی جهت بازسازی و بهسازی خطوط ریلی كویته –میرجاوه و افزایش ناوگان ریلی در خط انجام دهد.

محمد رفیع سركنسول پاكستان در زاهدان نیز در آیین افتتاحیه قطار باری اظهار داشت: ایران و پاكستان برای ارتباط موثر باهم اهمیت ویژه ای قائل هستند زیرا موجب بسط روابط تجاری و سیاسی می شود.

وی افزود: خطوط ریلی ایران و پاكستان چرخه حمل و نقل در منطقه را تكمیل می كند و میتواند آینده ای روشن را برای این بخش پیش بینی كرد.

سركنسول پاكستان در زاهدان گفت:  باید با تشكیل نشست های دو جانبه موارد مطرح شده كه موحب تقویت همكاریها میشود را بررسی و رسیدگی كرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار