سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حادثه خان شیخون ادلب ناشی از انفجار انبار تسليحات شيميايی گروه‌های تروریستی بوده است.

وزارت دفاع روسیه: حادثه ادلب ناشی از انفجار انبار تسلیحات شیمیایی گروه‌های مسلح بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی سوریه یک انبار را در استان ادلب هدف قرار داد که در آن مهمات حاوی مواد شیمیایی ذخیره شده بود. این مهمات را شبه‌نظامیان قبل از انتقال به عراق تولید کرده بودند.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله که اواسط روز سه شنبه روی داد، یک انبار بزرگ مهمات متعلق به معارضان مسلح را در شرق شهر خان شیخون هدف قرار داده ا ست.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود این انبار برای تولید و ذخیره کردن گلوله های حاوی گاز سمی استفاده می‌شده است. گلوله‌ها به عراق انتقال می‌یافتند و بارها در آن کشور مورد استفاده قرار گرفتند. کوناشنکوف اشاره کرد که هم عراق و هم سازمان‌های بین‌المللی استفاده شدن چنین تسلیحاتی را از سوی تروریست‌ها را تایید کرده‌اند.

به گفته این سخنگو، همین مهمات شیمیایی در حلب نیز مورد استفاده تروریست‌ها قرار گرفته است و کارشناسان نظامی روس اواخر 2016 نمونه‌هایی از آن تهیه کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه این اطلاعات را به عنوان اطلاعات کاملاً عینی و موثق، تایید کرده است.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت دفاع روسیه، غیرنظامیان خان شیخون که اخیراً هدف حمله شیمیایی قرار گرفته‌اند، علائمی مشابه به علائم شیمیایی در قربانیان حملات حلب داشته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار