مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از انجام 111 عملیات امدادی و نجات 117 مصدوم و اسکان 220 نفر در پایگاه‌های هلال احمر در طول اجرای طرح نوروزی ۹۶ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کنعانی به تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان  در طول اجرای طرح نوروزی 96 پرداخت و گفت: طرح نوروزی سال 96 با شرکت بیش از 850 تن عوامل امدادی اعم از داوطلب، جوان، نجاتگر و امدادگر و پزشک و پرسنل رسمی هلال احمر از مورخه 25 اسفند سال 95 در بیش از 75 نقطه استان آغاز و 15 فروردین امسال پایان یافت.
 
وی ادامه داد: در طول 20 روز گذشته، مجموع کل حوادث به وقوع پیوسته که توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شده  ۱۱۱ مورد بوده که از این تعداد، حوادث جاده‌ای با 76 مورد در صدر بوده و حوادث  برف و کولاک و خدمات حضوری و کوهستان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
مدیرعامل استان اظهار داشت: در این حوادث بیش از 6 هزار نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند که  بیش از 5هزار و 500 تن از آنها مربوط به گرفتاران در برف و کولاک بوده‌اند که توسط نجاتگران هلال احمر در روزهای برفی امدادرسانی شده و قریب به 220 نفر در پایگاه‌های امدادی و اماکن عمومی توسط نجاتگران اسکان داده شده و لوازم گرمایشی و جیره غذایی خشک در میان آنها توزیع شده است.
 
وی با تجلیل از زحمات خستگی ناپذیر و شبانه روزی نجاتگران  افزود: مجموع کل نجات یافتگان  از حوادث  توسط نجاتگران هلال احمر در سطح استان  ۱۱۷ نفر بوده که از این تعداد ۸۵ نفر توسط نجاتگران هلال احمر با آمبولانس پایگاه‌های امدادجاده‌ای به نزدیک‌ترین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها  انتقال داده شده و  ۳۲نفر مصدوم نیز به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.
 
کنعانی ادامه داد: همچنین در طول اجرای طرح نوروزی 6 مورد عملیات  توسط نجاتگران هلال احمر با خودروهای نجات صورت گرفته که در این عملیات‌ها، نجاتگران با استفاده از ست‌های نجات که بر روی خودروهای نجات سوار هستند اقدام به برش آهن پاره‌های خودروهای تصادفی کرده و مجروحان و متوفیان گیر کرده در لای آهن پاره‌ها را رها سازی کرده‌اند.
 
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی استان میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه را  کمتر از 10 دقیقه اعلام کرد.
 
کنعانی در ادامه به تشریح  عملکرد پست‌های نوروزی  جوانان پرداخت و گفت: امسال  معاونت جوانان در 40 نقطه استان اقدام به برپایی پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 اسفند 95  تا 14 فروردین سال جاری کرده بود که در این ایام  نزدیک به 145 هزار نفر به پستهای جوانان  مراجعه کرده و قریب به 5 هزار تن توسط دوچرخه سواران طرح سحاب راهنمایی شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به  10 هزار نفر به ایستگاه‌های سلامت تست فشار خون مراجعه کرده و  بیش از 4 هزار نفر نماز خود را در خیمه‌های نماز جمعیت هلال احمر اقامه کرده‌اند و نزدیک به 5 هزار کودک و نوجوان به فضاهای دوستدار کودک و نوجوان مراجعه کرده و از امکانات آنجا استفاده کرده‌اند.
 
مدیر عامل هلال احمر استان با تجلیل از اجرای طرح‌های ابتکاری توسط جوانان خلاق در پست‌های نوروزی ادامه داد: در سطح استان طرح‌های ابتکاری بسیاری از سوی جوانان عضو انجام گرفت و در این مدت قریب به 17 هزار نفر اعم از مسوولان ارشد کشوری و استانی و شهرستانی و مسافران با امضای میثاق‌نامه به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوسته‌اند.
 
کنعانی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، توزیع محصولات فرهنگی اعم از  نقشه، بروشور، سی دی وسایر محصولات در میان مسافران و مراجعه کنندگان بوده که در این راستا بیش از 270 هزار نسخه، محصول فرهنگی توزیع شده است.
 
کنعانی به اجرای طرح خادم و طرح داوطلب یار امداد ونجات اشاره کرد و گفت: برای ارتقا سطح تاب آوری خانواده‌های ایرانی در برابر مخاطرات، طرح خادم در سطح پست‌های نوروزی به مسافران معرفی شد و در تعدادی از پایگاه‌های امدادی پزشکان داوطلب حضور یافته و در قالب طرح داوطلب یار امداد و نجات اقدام به ویزیت رایگان مراجعه کنندگان و مصدومان کردند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.