نماینده پیشین مردم تهران در مجلس گفت: هنوز انقلاب ما در حوزه اقتصاد کشور رسوخ نکرده که وضع بانکداری ما اینگونه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مهرداد بذرپاش در اولین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی با انتقاد از عملکرد بانک ها، گفت: با این شیوه بانکداری از یکسو و حجم بالای ورود کالاهای قاچاق محال است تولید در کشور رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه کشور از یک مشکل ساختاری رنج می برد، گفت: باید انقلابی در ساختارها ایجاد شود، والا با تغییر افراد مشکل چندانی رفع نخواهد شد. ممکن است افراد پرکاری بتوانند 10 درصد کارها را بهتر انجام دهند، اما 90 درصد دیگر به ساختارها بر می گردد.

بذرپاش افزود: همه جریان های دل داده به انقلبا باید تلاششان بر کارآمد کردن ساختارها باشد، زیرا اصلی ترین تهدیدی که با آن مواجهیم موضوع ناکارآمدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور در بی سابقه ترین شرایط رکودی در 50 سال اخیر است، یکی ازدلایل این رکود را  کم شدن ساخت و ساز دانست و گفت: مسکن مهر کار خوبی بود که البته اشکالاتی هم داشت. باید ساخت مسکن در داخل شهرها برای تامین مسکن جوانان را رونق دهیم تا از این طریق رکود حاکم بر کشور نیز مرتفع شود.

وی تامین نقدینگی واحدهای تولیدی را راهکار دیگر خروج از رکود عنوان کرد و گفت: نیاز است 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای تولیدی تزریق شود تا به شرایط دو سال قبل برگردند.

بذرپاش بر لزوم مقابله با قاچاق و واردات بی رویه نیز تاکید کرد و گفت: بازار ما بازار محدودی است که یا باید از طریق تولیدات داخلی تامین شود و یا از طریق واردات و قاچاق. باید واردات را به کالاهای ضروری محدود کنیم و عمده بازار از تولیدات داخل تامین شود که اشتغال هم در پی دارد.

وی بر موضوع تمرکززدایی نیز تاکید کرد و گفت: تمرکززدایی بارها عنوان شده، اما هیچگاه عملی نشده است. تمرکزگرایی هم به زیان پایتخت است و همه به ضرر دیگر استاهای کشور
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.