مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان از معدوم‌سازي بيش از 23 تن مواد غذايي فاسد خبر داد.

معدوم‌سازي 23 تن مواد غذايي فاسد در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین خالقیمجد با اشاره به پایان طرح سلامت نوروزی و میزان بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی طی ایام نوروز افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی به مدت 45 روز، 13 هزار و 228 مورد از این اماکن بازدید شد.

وی از صدور 74 مورد اخطار بحرانی برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی در همدان خبر داد و گفت: 161 مورد اخطار غیر بحرانی نیز برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی صادر شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان به معرفی 75 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی و عمومی به مراجع قضایی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ 171 مورد نیز از مراکز عرضه قلیان مورد بازدید قرار گرفته و 18 مرکز به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از پلمپ 18 مرکز عرضه قلیان طی 45 روز با همکاری اداره اماکن در همدان خبر داد و گفت: 2 هزار و 705 کارت تندرستی برای کارکنان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و مکان بین راهی و عمومی صادر شد.

 خالقی‌مجد با اشاره به 100 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی در همدان، خاطرنشان کرد: 117 مورد از سامانه آبرسانی آب بازدید و 246 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی انجام شد.

وی با اشاره به انجام 3 هزار و 324 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در ایام نوروز، بیان کرد: 23 هزار و 620 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شامل مواد گوشتی، لبنی، روغنی، ادویه‌جات، شربت و ترشیجات کشف و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با اشاره به 28 مورد رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190، گفت: به 166 مورد شکایات تلفنی و حضوری مردمی نیز رسیدگی شد.

وی از 41 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد خبر داد و گفت: در طول اجرای طرح مراکز و اماکن عمومی حساس سه بار توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی مورد کنترل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.