وزیر جهاد کشاورزی گفت: انبارها نیز وضعیت قابل قبولی داشته و کالاهایی از قبیل برنج، ‌شکر و مرغ هم از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

حجتی: مشکلی در تنظیم بازار وجود ندارد/ انبارها ذخایر قابل قبولی دارند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تنظیم بازار شب عیداظهار داشت: خوشبختانه وظیفه دولت در حوزه تأمین اقلام و کالای اساسی، میوه و تنظیم بازار به خوبی انجام شده است.

حجتی ادامه داد: قیمت سیب و پرتقال متناسب با قیمت تنظیم شده در بازار در مناطق مختلف کشور توزیع شد و هنوز این قیمت در جایگاه‌های تنظیم استان به چشم می‌خورد.

وی افزود: جایگاهی که ستاد تنظیم استان‌ها تعیین کردند همچنان این جایگاه‌ها بر قرار است و مشکلی برای تأمین سایر اقلام دیگر از جمله مرغ و برنج وجود ندارد.
 
وزیر کشاورزی خاطر نشان کرد: انبارها نیز وضعیت قابل قبولی داشته و کالاهایی از قبیل برنج، ‌شکر و مرغ هم از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مسأله گردو غبار خوزستان چیست،‌ بیان داشت: بارها اشاره کرده‌ام که یک منطقه فوق بحرانی بود که در 8 بهمن‌ماه آن ضایعه را ایجاد کرد و حدود 42 هزار هکتار بود. بر این اساس دو طرح کلی در نظر بود که یکی از آنها نهال‌کاری بود و متجاوز از 3 هزار هکتار نهال‌کاری انجام شد هم مردم، هم شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های وابسته به دولت و بسیج در این طرح حضور دارند و عملیات را انجام می‌دهند که امیدواریم تا آخر فروردین نهال‌کاری را توسعه دهیم.

حجتی اضافه کرد: طرح میان‌مدت و اصلی که وجود دارد این است که بیش از 400 دستگاه در آنجا بسیج شده‌اند تا بتوانیم از کارون به این مناطق آب بیاوریم تا طرح آبرسانی به نهال‌هایی که غرس می‌شوند را انجام دهیم.

وی گفت: سال گذشته دولت 30 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد. الحمدلله امسال هم در بودجه پیش‌بینی شده و سازوکار آن هم به انحای مختلف در نظر گرفته شده است، تا با برنامه‌ای که دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه ارائه می‌دهند منابع در اختیار قرار گیرد. قطعاً این کار یک برنامه بلندمدت است و ان‌شاءالله امیدواریم تا آخر ادامه پیدا کند تا نگرانی درباره گرد و غباری که منشأ آن داخلی بوده برطرف شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار