ممنوعیت استفاده نوجوانان کمتر از ۱۴ سال از رسانه‌های اجتماعی در روسیه

مجلس قانون‌گذاری روسیه با ارائه پیش‌نویس اولیه، استفاده نوجوانان کمتر از ۱۴ سال از رسانه‌های اجتماعی را ممنوع کرد.

ممنوعیت کاربرد رسانه‌های اجتماعی برای نوجوانان کمتر از ۱۴ سال در روسیه
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ مجلس قانون‌گذاری روسیه در منطقه لنینگراد پیش نویس اولیه قانون منع استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای نوجوانان کمتر از ۱۴ سال را آماده کرده است.

"ولادیمیر پتروف"، یکی از نمایندگان مجلس قانون‌گذاری روسیه اعلام کرد پیش‌نویس اولیه این لایحه برای جلوگیری از استفاده نوجوانان کمتر از ۱۴ سال از رسانه‌های اجتماعی است. هیچ فرد یا گروهی به دنبال سانسور مطالب یا ممانعت از آزادی بیان نیست. بلکه رتبه‌بندی سنی کاربران رسانه‌های اجتماعی به منظور ارتقای امنیت عمومی و کنترل هویت کاربران بسیار جوان است.

بر اساس پیش‌نویس این لایحه، بخش خدمات اجتماعی روسیه باید هویت هر شهروند روسی یا خارجی را که در خاک این کشور در رسانه‌های اجتماعی ثبت نام می‌کند، بررسی کند. کاربرانی که از این قانون سرپیچی کنند جریمه نقدی می‌شوند. جریمه نقدی برای صاحبان وبسایت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار روبل (۱۷۹۰ تا ۵۳۶۰ دلار) و برای کاربران کمتر از ۱۴ سال ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ روبل است.

این لایحه مفادی را برای کاربران کمتر از ۱۸ سال نیز در نظر گرفته است. این کاربران مجاز به ثبت یک حساب کاربری با یک نام در رسانه‌های اجتماعی هستند و در نهایت، انتشار اطلاعاتی جهت فروش کالاهای غیرقانونی و هماهنگی برای برگزاری تجمع غیرمجاز در رسانه‌های اجتماعی ممنوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار