رئیس اداره منابع طبیعی نطنز از آب‌گیری 3 بند خاکی آبخیزداری در نطنز با ظرفیت 25 هزار مترمکعب آب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید زمانی  امروز در جمع اصحاب رسانه از آبگیری تعدادی از طرح‌های آبخیزداری شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر بهاری در شهرستان نطنز 3 بند خاکی آبخیزداری در شهرستان نطنز آبگیری شدند.

وی در معرفی بندهای خاکی افزود: یک‌ بند خاکی آبگیری شده مربوط به روستای طامه است که ظرفیت کلی آن 150 هزار مترمکعب است و اخیراً حدود 5 هزار متر آن آبگیری شد و 2 بند هم در روستای اوره وجود دارند که ظرفیت آن‌ها 20 هزار مترمکعب آب بوده که ظرفیت این بندها تکمیل و حتی آب سرازیر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نطنز تصریح کرد: مجموع حجم آب استحصالی طرح‌های مذکور 25 هزار مترمکعب است که تأثیر بسیار مثبتی بر منابع آبی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در حال و آینده خواهد داشت.

وی در خصوص سیاست واحد منابع آبخیزداری بیان کرد: این واحد با هدف تحت کنترل درآوردن عملیات کشاورزی، دام‌پروری، ساختمان‌سازی، راه‌سازی، قطع درختان و به‌ طور کلی هرگونه عملی چه مفید و چه مضر، چه مثبت و چه منفی فعالیت می‌کند.

زمانی در پایان با بیان اینکه حفظ آب‌ و خاک از مهم‌ترین اهداف در آبخیزداری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آبخیزداری مستلزم شناخت کامل حوزه آبریز و تشخیص عوامل به وجود آورنده آن از نظر ژئولوژی، وضعیت توپوگرافی خاک، پوشش گیاهی، ریزش‌های جوی، دبی رودخانه و مانند آن‌ها است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.