رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه اردن امروز در نشست خبری مشترک در کاخ سفید شرکت کردند.

نشست خبری ترامپ و پادشاه اردن در کاخ سفیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، و «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک در کاخ سفید شرکت کردند. 

در این نشست خبری، دو طرف تلاش کردند دولت سوریه و بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، را مسئول حمله شیمیایی اخیر در شهر «ادلب»، معرفی کنند.
 
ترامپ در این خصوص اظهار داشت: واکنش به بحران سوریه اکنون وظیفه من است. وی در ادامه مدعی شد: حمله روز گذشته به کودکان تأثیر عمیقی بر من گذاشت. در صورت مدیریت صحیح و درست، بحران‌های سوریه و کره شمالی می‌توانست سال‌ها پیش مهار شود. دولت  اوباما زمانی که خط قرمزی را درمورد حملات شیمیایی در سوریه ترسیم کرد، فرصت داشت این بحران را حل کند. حمله شیمیایی در سوریه (و کشتن کودکان بیگناه) برای من، به‌منزله عبور از بسیاری از خطوط قرمز بود. 

رئیس‌جمهور آمریکا حمله شیمیایی در سوریه را «مقابله با بشریت» و غیرقابل تحمل خواند. وی همچنین مدعی شد: من فرد انعطاف‌پذیری هستم. حمله اخیر در سوریه، باعث تغییر زیادی در نگرش من نسبت به (بحران) این کشور و بشار اسد شده است. باید بگویم، جهان اکنون دچار یک هرج‌و‌مرج است. من وارث این نابسامانی هستم و ما قصد داریم اوضاع را بهبود ببخشیم. 

ترامپ همچنین افزود: توافق هسته‌ای ایران که در دولت پیشین به امضا رسید، از بدترین توافقات بود. چنین توافقی نباید حاصل می‌شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری در کاخ سفید، گفت: با همه طرف‌ها برای نابودی داعش و دیگر گروه‌های تندرو همکاری می‌کنیم.

پادشاه اردن نیز در این نشست، مدعی شد: دونالد ترامپ چالش‌ها و حساسیت‌های مرتبط با تنش‌های اسرائیل-فلسطین را به‌خوبی درک می‌کند. رئیس‌جمهور ترامپ تمایل خود را برای بازگشت فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به میز مذاکرات نشان داده است.

ملک عبدالله دوم افزود: طرح صلح اتحادیه عرب می‌تواند به رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای گردهم آوردن اسرائیلی‌ها و فلسطینیان کمک کند. کشورهای اسلامی عربی باید در تلاش برای شکست گروه داعش، از جامعه بین‌الملل حمایت کنند.


در این نشست خبری، دونالد ترامپ از دادن پاسخ صریح به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص احتمال دخالت نظامی واشنگتن در سوریه، خودداری کرد و گفت قصد ندارد درباره اقدامات آتی آمریکا در این خصوص صحبت کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محجوب
۱۰:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
خودشون مواد شیمیایی میدن؛خودشون آموزش ساخت بمب شیمیایی میدن؛با هماهنگیشون تروریستهای تکفیری با ابن بمبهامردم مظلوم سوریه را میکشن ؛با پررویی وبی حیایی دیگران را متهم ومحکوم میکنند؛جلل خالق!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
امریکا فقط زر میزند چون حرام زاده ای داعشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
آهای ترامپ اگه توافق هسته ای باایران بدترین توافق است برای شما که خیلی خوب شده وبیشترین فرصت دزدی وفشار را ایجادکرد
Germany
عبدالله
۰۶:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
یک کلمه راست از اول تا آخرش نبود،شیطان از حلقوم اینا حرف میزنه،درست مثل وقتی که به آدم و حوا رو گمراه کرد و به اونا وعده ی جاودانگی داد،آخه مدک تو که هستی که بخوای مسائل دنیا رو میراث خودت بدونی،تو هنوز از راه نرسیدی هواپیمای کشورت کلی آدم کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
زر زیادی نزن حوصله تو یکی رو نداریم . همه اربابات و کله گنده هات جم شدن نتونسن کنسلش کنن تو جوجه فکلی این وسط چی میگی
آخرین اخبار