مديرکل امور عشاير استان کرمانشاه گفت: امور عشاير به تنهايی قادر به تامين خدمات و نيازمنديهای جامعه عشايری نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اشرف آزادی در اولين جلسه شورای عشاير شهرستان صحنه با اشاره به آيين نامه ساماندهی عشاير مصوب هيات وزيران، از مديران دستگاه های اجرايی خواست با توجه به پايين بودن سطح برخورداری جامعه عشايری، با اقدامات عملی و اساسی بخشی از مشکلات و نيازهای عشاير را مرتفع کنند.
وی اشاره ای به ظرفیت گردشگری مناطق عشایری داشت و گفت: مراتع استان پتانسیل بالایی به لحاظ کشت گیاهان دارویی دارند و درحال حاضر مطالعات و برنامه ریزی برای کشت گیاهان دارویی در چند نقطه از استان مدنظر قرار گرفته که عشایر می‌توانند در این بخش ورود داشته باشند.

آزادی افزود: با توجه به شرایط جوی وبرودت هوا کوچ بهاره عشایر به تعویق افتاده و14هزار خانوار عشایر با تاخیر وارد استان خواهند شد.
شهریار عباس آبادی فرماندار صحنه در این نشست با اشاره به تلاش و کوشش جامعه عشايری در توليد گوشت و فرآورده های دامی اظهارکرد: هدف از حضور مسئولان در اين جلسه بررسی مسائل و مشکلات خانوارهای عشايری و برنامه ريزی در جهت رفع مشکلات آنهاست.

وی به خدمات رسانی بهتر و مناسب تر دستگاه های اجرایی به عشایر در راستای اجرایی شدن آیین نامه ساماندهی عشایر اشاره کرد و گفت: ارائه خدمت به مردم وظيفه مدیران است وباید مسائل مربوط به آموزش، بهداشت، خدمات دامپزشكي و امنيت اطراقگاه ها و چراگاه های اين قشر مولد را به طور جدی پيگيری کنیم و اميدواريم بتوانيم شاخص های توسعه را در مناطق عشايری شهرستان بهبود ببخشيم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.