امارات فعالیت‌های خود را در جزیره سقطری یمن با هدف تصاحب و الحاق این جزیره به خاک خود افزایش داده است.

طمع‌ورزی امارات برای تصاحب جزیره سقطری یمن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، برخی منابع در دولت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) از اقدام امارات عربی متحده به برقراری پروازهای هفتگی به جزیره سقطری یمن خبر دادند. همزمان با این اقدام، امارات فعالیت خود را در این جزیره مهم یمن افزایش داده است که نگرانی‌هایی را در خصوص تلاش این کشور برای ضمیمه کردن این جزیره به امارات به دنبال داشته است.  

خبرنگار این شبکه گزارش داد: امارات، اقداماتی را برای تصاحب جزیره سقطری یمن و اضافه کردن آن به نقشه خود پس از تسلط نیروهای آن بر این جزیره انجام داده است.  

سه پرواز در هفته بین ابوظبی و این جزیره یمنی در اقیانوس هند و متصل کردن این جزیره به شبکه ارتباطاتی امارات و اعطای تابعیت و مجوز اقامات در امارات به هزاران نفر از ساکنان آن با هدف تغییر ساختار جمعیتی این جزیره از اقداماتی است که امارات برای تصاحب بر این جزیره انجام داده است.  

هاشم السقطری، معاون اول استاندار سقطری گفت: «تصاحب کامل بر سقطری با انجام دادن اقداماتی مانند سیطره بر بازار محلی، سیطره بر زبان و جمع آوری منافع برای کشور خود به این بهانه که این اقدامات به صورت شخصی و سرمایه گذاری صورت می گیرد در واقع آرزوی امارات را برای سیطره ارتش امارات بر این جزیره نشان می دهد.»  

علی الکردی، رئیس شورای ملی دفاع از وحدت گفت: «عبد ربه منصور قراردادی 99 ساله را با امارات امضا کرده که هدف آن تغییر ساختار جمعیتی در سقطری و تصرف این جزیره است.»   

این جزیره که حدود چهار هزار کیلومتر مربع وسعت دارد فضای مناسبی را برای فعالیت امارات فراهم آورده که توانسته است رؤیای دیرینه خود را برای تملک این جزیره محقق کند.  

امارات خرید مناطق گسترده ای از این جزیره یمنی را برای اماراتی ها آغاز کرده است تا فعالیت‌هایی را با هدف تغییر ساختار جمعیتی آن اجرا کند.  

منابع محلی در این جزیره  از عملیات غارت و چپاول حساب شده گیاهان و گونه های مختلف جانوری نادر این جزیره خبر می دهند که از زیباترین جزایر جهان به شمار می رود و همچنان طبیعت بکر خود را حفظ کرده است.  

به گفته ناظران، شرایط کنونی اجازه داده است طمع ورزی دیرینه امارات برای تصاحب بر جزیره سقطری یمن به محقق شدن نزدیک شود و امارات تلاش می کند آن را به هشتمین امیرنشین خود تبدیل کند.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار