رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت می تواند در حوزه اعتبارات به مدیریت شهری کمک کند و سهم قابل توجهی در حوزه اعتبارات خارجی نیز داشته باشد.

دولت سهم قابل توجهی در حوزه اعتبارات خارجی داشته باشد/ کمک به مدیریت شهری وظیفه قانونی دولت استمحسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اگر دولت به وظیفه خود عمل کند می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم، اظهار داشت: وظیفه قانونی دولت ایجاب می کند که به مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل کمک کند.

وی با بیان اینکه دولت باید با مدیریت شهری همگرایی داشته باشد، افزود: دولت می تواند در حوزه اعتبارات به مدیریت شهری کمک کند و سهم قابل توجهی در حوزه اعتبارات خارجی نیز داشته باشد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک دولت می تواند در بانک مرکزی بسیاری از تعهدات خارجی ما را تایید و همچنین با آن‌ها مذاکره کند.

پیرهادی با بیان اینکه دولت در اعتبارات خارجی فاینانس و یا خرید به صورت یوزانس می تواند مدیریت شهری را در بانک مرکزی تایید کند، گفت: در این زمینه هنوز روندمان به صورت کامل اجرایی نشده و باید دولت به ما کمک کند.

وی با اشاره به طرح لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: این لایحه در حال تنظیم شدن است اما از دولت تقاضا داریم که نظرات مجموعه مدیران شهری هم در خصوص چگونگی تنظیم آن گرفته شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعاملات بین دولت و مدیریت شهری می تواند منجر به رفع نیازهای اجتماعی مردم شود، تاکید کرد: بدون شک این تعاملات غیر سیاسی است و همه مردم آن را احساس خواهند کرد.

پیرهادی با بیان اینکه دولت نهم، دهم و یازدهم حق شهر تهران را ادا نکرده اند، افزود: مشکل حمل و نقل عمومی با عددهای کوچک حل نمی شود، به همین دلیل درخواست داریم که دولت ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه از سال 90 تاکنون حتی یک اتوبوس هم از سوی دولت به چرخه حمل و نقل عمومی اضافه نشده است، گفت: قبول داریم که دولت شرایط مالی خوبی ندارد اما مدیریت شهری از سرمایه های سرشار و کلان هم سهمی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار