آیت الله نوری همدانی:

مسئولان باید پاسخی قاطع به سخنان نخست وزیر انگلیس می‌دادند

یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از نبود موضع‌گیری مناسب به سخنان نخست وزیر انگلیس‌ گفت: اگر در مرتبه نخست جواب قاطع به او می‌دادند دیگر این عمل تکرار نمی‌شد.

مسئولان باید پاسخی قاطع به سخنان نخست وزیر انگلیس می‌دادندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار بسیجیان و فعالان فرهنگی استان البرز و قم ضمن تبریک حلول سال جدید، اظهار داشت: چالش و تنش میان حق و باطل، کفر و ایمان و ... از آغاز خلقت وجود داشته است؛ هابیلیان و قابیلیان از همان زمان بوده و تا به امروز نیز حضور دارند.

وی ابراز داشت: مسئله جهاد در اسلام از مسائل بسیار مهمی است؛ چراکه از روز پایه گذاری اسلام، کادرسازی از سوی نبی مکرم اسلام انجام شده است.

انواع جهاد در اسلام

این استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به انواع جهاد، خاطرنشان کرد: استفاده از آلات جنگی، یک نوع از انواع جهاد است که اسلام به وسیله آن پیشرفت کرده و تأثیر بالایی داشته است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم فرموده است که اسلام باید در موقعیت و جایگاهی باشد که دشمن از آن هراسان و ترسان بوده و نباید با تساهل و تسامح کارها را به پیش برد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که دفاع مقدس، جنگ سخت بوده است، اظهار داشت: گاهی دشمن با توپ و تفنگ به میدان نمی‌آید؛ بلکه با جنگ نرم ورود کرده و امروزه با این مدل و شیوه به میدان آمده است.

دشمنان فهمیده‌اند که جنگ سخت در ایران جوابگو نیست

وی ابراز داشت: امروز جنگ سخت در عراق، سوریه، یمن و ... در حال انجام است؛ اما دشمنان فهمیده‌اند که جنگ سخت در ایران جوابگو نیست و با جنگ نرم حضور پیدا کرده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دشمنان هر روز نقشه‌های جدیدی علیه اسلام و مسلمانان پیاده کرده و با همین بهانه‌ها وارد جنگ شده تا اسلام را از پای درآورند.

وی تصریح کرد: سخنان نخست وزیر انگلستان در جمع سران کشورهای خلیج در بحرین مبنی بر تروریست بودن ایران، مقدمه‌ای برای فروش اسلحه‌های خود به عربستان، بحرین و ... بوده است.

آیت الله نوری همدانی ضمن انتقاد از عدم موضع‌گیری مناسب در پی سخنان نخست وزیر انگلیس، بیان داشت: این شخص چند روز گذشته هم در عربستان حضور پیدا کرده و همین سخنان را گفته است؛ اگر مسئولان ما مرتبه نخست جواب قاطع و دندان شکن به او می‌دادند، دفعه دوم این عمل را انجام نمی‌داد.

وی اظهار داشت: باید کسانی به شعور، فکر، بصیرت و ... مجهز باشند تا با عکس العمل و پاسخگویی‌های مناسب، دشمن جرأت چنین یاوه گویی هایی به خود ندهد.

از جنگ نرم حضرت زینب(س) درس بگیریم

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: خطبه حضرت زینب(س) در شام جنگ نرمی است که مردم را هوشیار و بیدار کرد و ما نیز باید از این حضرت، درس گرفته و قدرت و عزت اسلام را نشان دهیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمودند: «علماء شیعتنا مرابطون فی الثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا و عنان یتسلط علیهم ابلیس و شیعته النواصب/ دانشمندان و عالمان شیعه همانند پاسداران ومرزدارانی اند که در برابر ابلیس و لشکریانش صف کشیده‌اند و از حمله آنها به شیعیان ما که توانایی دفاع از (عقاید وآموزه های) خود را ندارند جلوگیری می‌کنند و از تسلط ابلیس و پیروان او بر شیعیان جلوگیری می‌نمایند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: فقط عمامه به سرها عالم نیستند؛ بلکه شما عزیزان نیز باید مرزهای فکری و فرهنگی را در نوردیده و جلوی نفوذ دشمنان را بگیرید.

وی بیان داشت: پسر حاکم عربستان به دیدار رئیس جمهور آمریکا می‌رود تا چند صباحی در قدرت مانده و با آمریکا تعامل داشته باشد؛ اما ترامپ داماد خود را نزد بارزانی در عراق فرستاده تا کردستان را از عراق جدا کنند؛ دشمنان همیشه در کمین مسلمانان هستند تا ضربه بزنند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بصیرت افزایی، اظهار داشت: باید با هوش، هواس، دقت، عقل، فکر و ... با نفوذ دشمن مقابله نماییم.

وی افزود: گزینه روی میز ما اسلام، شهادت و فرهنگ اهل بیت(ع) است و از هیچ تهدید و زورگویی نمی‌ترسیم.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: نماز اول وقت، تهجد و شب زنده داری، انتظار ظهور و ... از توصیه‌های ما به شما عزیزان می‌باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.