نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به توسعه پایدار خوزستان شد.

نماینده مردم شوش خواستار توجه به توسعه پایدار خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه باید حق آبه محیط زیستی رعایت شود، بیان داشت: توسعه پایدار برای خوزستان اهمیت ویژه‌ای دارد، چون چشم طمع تمام دشمنان به استان خوزستان و سرمایه‌ها و منابع این استان است که انتظار داریم تا به توسعه پایدار خوزستان توجه شود تا مسائل و مشکلات استان حل شوند.

وی با اشاره به اینکه باید مساله انتقال آب جدی گرفته شود، گفت: اگر از انتقال آب جلوگیری شود مشکلات زیست محیطی استان کاهش پیدا می‌کنند.

نوری اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف به ویژه نیروی انسانی، انرژی، کشاورزی و مرزی است که باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود و اگر برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه مناسبی وجود داشته باشد نتیجه آن به سود مردم خواهد بود.

نماینده مردم شوش اذعان داشت: یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌های مردم خوزستان بحث گرد و غبار است که در ۱۳ سال اخیر بسیار شدت پیدا  کرده و حتی مقام معظم رهبری نیز در ارتباط با این موضوع سخنانی را بیان کرده‌اند و ما در این زمینه انتظار داریم که این مساله جدی گرفته شده و از سدسازی‌ها و انتقال آب غیر مجاز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید حق آبه محیط زیستی رعایت شود، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار برای خوزستان اهمیت ویژه‌ای دارد، چون چشم طمع تمام دشمنان به استان خوزستان و سرمایه‌ها و منابع این استان است که انتظار داریم تا به توسعه پایدار خوزستان توجه شود تا مسائل و مشکلات استان حل شوند.

این مقام مسئول اظهار داشت: مشکل آب شرب روستاییان در استان خوزستان مردم را اذیت کرده است و انتظار داریم این مساله نیز حل شود؛ همچنین خوزستان ظرفیت درآمدزایی بسیار بالایی را دارد اما مانند شتری است که خرما بار می‌کند و خودش خار می‌خورد و در این زمینه انتظار داریم تا به خوزستان رسیدگی شود.

سید راضی نوری با بیان اینکه کارخانه قند برای استان خوزستان و مردم شوش مهم است اذعان کرد:  ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی کارخانه چغندرقند از محل هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده که باید تخصیص داده شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.