خطیب نماز جمعه شادگان ایام البیض و اعتکاف را سنت حسنه و سیره پیامبر(ص) و تمرینی برای رشد معنویت انسان عنوان کرد.

اعتکاف سیره پیامبر (ص) و تمرین رشد معنویت انسانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام سید مجید شرفی، خطیب نماز جمعه شادگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ رجب و با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر بیان داشت: هر کس به سیره و روش امام علی (ع) عمل کند، می تواند بهترین و واقعی ترین پدر در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: بهترین الگو و سیره برای پدران دلسوز و افراد جامعه حضرت علی (ع) است و اگر روش و سیره آن حضرت سرمشق پدرهای امروز قرار بگیرد، بهترین رابطه بین فرزندان و پدران برقرار می شود.

حجت الاسلام شرفی اذعان داشت: حضرت علی (ع) به عنوان علمدار و پرچمدار پیامبر(ص) است و افتخار می کنیم که شیعه و محب حضرت علی(ع) هستیم و این روز فرصتی برای قدردانی از پدران بوده و نامگذاری این روز به عنوان روز پدر مایه افتخار و مباهات برای مردان و پدران ما است.

امام جمعه شادگان در ادامه خطبه های خود با تبریک فرا رسیدن آغاز ایام البیض و روز اعتکاف به عنوان یک سنت حسنه و سیره پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: اعتکاف، تمرین رشد معنویت انسان است و انتظار می رود درسال جاری با همکاری بیش تر برنامه اعتکاف در این شهرستان به شکل بهتری برگزار شود.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران و افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که با فاصله کمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت از نهادهای بسیار پر برکت است که منشاء خدمات زیادی در روستاها به شمار می رود.
حجت الاسلام سید مجید شرفی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نخستین نهادهای بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام تاسیس شده است، گفت: هدف از تاسیس این نهاد کمک به تأمین مسکن اقشار کم درآمد و محروم به ویژه در روستاها بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به فرا رسیدن ۲۰ فروردین روز ملی شدن دانش هسته‌ای در ایران اذعان کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای به معنای حقیقی کلمه روز پاسداشت استقامت و پایداری است و باید به خوبی گرامی داشته شود.

خطیب جمعه شادگان افزود: روز فناوری هسته‌ای روز اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نام‌گذاری آن یادآور ایستادگی جوانان، متخصصان مجرب و ملت ایران است.

حجت الاسلام شرفی در بخش پایانی خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن روز هنر انقلاب اسلامی اذعان داشت: روز هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای یادآوری دوران‌های گذشته است و برای اعتلای این روز، دستگاه‌های متولی باید برنامه‌های ویژه‌ای در قالب هنر انقلاب در سطح این شهرستان به نحو مطلوب و شایسته برگزار کنند.

 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.