چالشها و مشکلات اقتصادی آبادان و خرمشهر در شورای اداری با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری در آبادان گفت: سهم آبادان و خرمشهر در جذب سرمایه در گردش 16 هزار میلیارد تومانی که از سوی دولت که سال گذشته برای رونق اقتصادی استان ها اختصاص داده شد بسیار اندک است که باید علت تخصیص نیافتن و موانع جذب اعتبار به صورت جدی پیگیری شود.

پور ابراهیمی افزود:50 درصد از واحدهای صنعتی کشور از جمله آبادان و خرمشهر یا تعطیل شدند و یا در رکود به سر می برند،چالش اصلی آن ها نبود یا کمبود نقدینگی و تامین نشدن منابع اعتباری است.

وی با بیان اینکه چالش های مربوط به مباحث مالیاتی و بیمه ای در منطقه آزاد اروند مشهود است گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس آماده هر گونه کمک برای برطرف شدن مشکلات این منطقه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی واگذاری سهام پالایشگاه آبادان به سهام عدالت را مورد قبول ندانست و افزود: سهام عدالت در کشور رها شده و متولی خاصی ندارد،عده ای در رابطه با اداره سهام عدالت،مافیا به وجود آورده اند و ما هرگز اجازه نخواهیم داد سهام پالایشگاه آبادان به سهام عدالت واگذار شود.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: نحوه سرمایه گذاری، تامین اعتبار و خوراک طرح احداث پالایشگاه خوزستان در شهرستان آبادان باید به صورت دقیق بررسی و روند اجرایی آن پیگیری شود.

وی با اشاره به اسفناک بودن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در اروندکنار و چوئبده گفت: برای پیوستن این دو منطقه به منطقه آزاد اروند ابتدا هیات وزیران باید مصوبه بدهند و پس آن مجلس تصویب خواهد کرد و ما در مجلس آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نصب گیت های دائمی در دروازه های منطقه آزاد اروند و استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی در سه ماه آینده از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: لایروبی اروندرود و استفاده از ظرفیت ساحلی منطقه از جمله رونق کشاورزی،صید و صیادی، آبزی پروری،گردشگری و توسعه بنادر از نکاتی است که مسئولان کشوری و استانى باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.