نخستین فرش با طرح گیلانی توسط یکی از بانوان هنرمند لاهیجان رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : اولین فرش با نقشمایه های اصیل گیلانی که بر اساس گیاهان خاص گیلان طراحی شده است در لاهیجان رونمایی می شود.
 
مصفا افزود : طرح بر اساس جغرافیای گیلان و هر آنچه گیلانیان با آن مانوسند طراحی شده این نقش مایه ها در قابهایی از اسلیمی،که نماد فرش ایرانی است جای گرفته اند. این فرش نمادی از باغهای گیلان است .
 
وی با اشاره به اینکه  مراسم رونمایی از اولین فرش با طرح گیلانی روز یکشنبه ٢٠ فروردین ٩٦ ساعت ١٠ صبح در سالن اجتماعات اتاق اصناف لاهیجان برگزار می شود تصریح کرد : معصومه حسین پور طراح  اولین فرش با نمادهای گیلان در ایران متولد ١٣٥٧دارای تحصیلات کارشناسی فرش از دانشگاه هنر کاشان است که تاکنون در برپایی چندین نمایشگاه فرش دستباف در لاهیجان مشارکت داشته است .
 
وی رئیس اتحادیه فرش دستباف لاهیجان از سال ٨٦ است همچنین شرکت تعاونی تولید و آموزش فرش دستباف در سال ٨٦ به مدیر عاملی او در لاهیجان تاسیس شده است .

 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک طراح
۱۵:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
چه عرض کنم، طرح ورنگ این فرش به تنها استانی که نمیخوره، گیلانه.
آخه بنده خدا، گیلان رو به سر سبزی می شناسند فرش با طح گیلان هم باید رنگ های زنده و شاد داشته باشه نه استفاده از تناژ رنگ های مرده در فرش

فارغ از نگاه جزئی به این فرش، رنگ غالب در این فرش به استانهای کویری بیشتر میخوره تا استان زنده ای مثل گیلان
پاسخ دادن