مدیران استان باید با توجه به ظرفیت های استان به ویژه در برنامه ششم توسعه بر مبنای طرح هایی آمایش موضوع را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت:  اگر بخواهیم به آنچه که شایسته استان است برسیم باید از ظرفیت های موجود در برنامه ششم توسعه نهایت استفاده صورت گیرد و این امر محقق نمی شود مگر با ارائه یک برنامه جامع که باید مدیر هر دستگاه داشته باشد.

موسوی بیوکی افزود: درسال گذشته با وجود مشکلات نقدینگی و پایین بودن سقف بودجه عمرانی کشور و استان ، کارهای خوبی در استان انجام شد اما نمایندگان استان در این حوزه در سه بخش کمک کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دعوت از وزرا و معاونان برای سفر به یزد گفت: در این خصوص در آواخر سال گذشته شاهد سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و نیز وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات به استان بودیم.

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: در بحث سفر دولتمردان به استان یزد اتفاق های خوبی در پایان سال گذشته افتاد و امیدواریم مجموعه مدیریت استان بتواند از این فرصت ها استفاده مطلوب داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید مدیران هر دستگاه بتوانند قول هایی که از وزرا در سفر به استان گرفته می شود به لحاظ بودجه و مصوبه پیگیری کرده و به سرانجام برساند یعنی یک مدیر قوی باید در راس دستگاه قرار داشته باشد.

موسوی بیوکی با بیان اینکه نماینده وظیفه نظارت بر مجموعه مدیریت استان و دستگاه ها و نیز کمک به آنها را در سطح قانونگذاری و پیگیری از مرکز دارد، ادامه داد: در برنامه ششم برای مباحث معدنی و آب و حتی ریلی ، امکانات خوبی برای استان یزد دیده شده و مدیران استان باید بتوانند بر مبنای برش استانی برای تحقق این مباحث تلاش کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان در تشریح بندهایی از قانون برنامه ششم گفت: در این برنامه ، راه اندازی قطار حومه ای برای شهرها دیده شده که نخستین دستور آن در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد گرفته شد.

موسوی بیوکی افزود: در بحث عوارض صنایع و معدن نیز مباحث خوبی در برنامه دیده شده که یکی از مهمترین آنها توزیع عوارض به صورت استانی است.

وی تاکید کرد: من به عنوان نماینده یزد، برنامه محور هستم و معتقدم باید کسانی در جایگاه مدیریت و مسئولیت و حتی شوراها قرار گیرند که برای فعالیت ها برنامه داشته و بتوانند با نگاه به افق برنامه ششم و سایر برنامه های کشور حرکت کنند.

استان یزد یک میلیون و 135 هزار نفر جمعیت دارد و علاوه بر معدن خیز بودن آن، چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار