امدادگران هلال احمر مازندران پارسال 5 هزار حادثه را پوشش دادند.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر مازندران پارسال موفق شدند با انجام 5247عملیات امداد و نجات به بیش از 90هزار نفر از متاثرین حوادث و مصدومان سوانح مختلف خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در پارسال هزار و 542 عملیات امداد جاده ای، 694 فقره عملیات امداد و نجات ساحلی و دریایی،547 عملیات امداد شهری،143 عملیات امداد کوهستان و همچنین 2 هزار و 104 مورد نیز مربوط به مراجعه حضوری افراد به پایگاه های جمعیت هلال احمر بوده است.

اکبری گفت: 124 عملیات امداد و نجات در برف و کولاک، 19 فقره عملیات امدادونجات در طوفان، 19 فقره عملیات امداد در محیط های صنعتی و کارگاهی ،18 فقره عملیات امداد و نجات در سیلاب، 8 فقره پوشش امدادی مراسم های مناسبتی،11فقره عملیات اطفای آتش در اراضی جنگلی و مرتعی، 7 فقره رانش زمین ، 5فقره عملیات امدادونجات در ریزش آوار، 2فقره عملیات امدادونجات ریلی و یک فقره عملیات امداد و نجات زلزله بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به 18 فقره استفاده از ظرفیت بالگرد امدادی افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به 28036 نفر، انتقال 2245 نفر به مراکز درمانی و ارائه خدمات اسکان اضطراری به 2461 نفر از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان در پارسال بوده است.

اکبری گفت: در این عملیات ها بیش از هزار امدادگر و نجاتگر در قالب بیش از 100 تیم مجهز امدادی با بکارگیری انواع خودروهای امدادی نظیر آمبولانس و خودروهای تخصصی نجات و پشتیبانی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.