قرقبان کوهرنگی بر اثر حمله خرس وحشی زخمی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ از زخمی شدن علی دادور قُرُقبان مردمی و افتخاری ۴۲ ساله حین انجام وظیفه در منطقه مهلوستان و در کوه یکه این شهرستان بر اثر حمله یک قلاده خرس وحشی خبر داد.
 
وی با بیان اینکه این فرد از ناحیه دست، ران و سینه زخمی شده است گفت: به محض اطلاع از این حادثه و با هماهنگی نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان لرستان، یک دستگاه بالگرد به منطقه اعزام گردید که این بالگرد به دلیل تاریک شدن هوا و صعب العبور بودن، قادر به فرود و انتقال فرد حادثه دیده به مرکز درمانی نشد.
 
زمانپور افزود: تعدادی از اهالی منطقه نیز به همراه یک پزشکیار برای کمک و نجات مصدوم، عازم منطقه شدند و تا رسیدن نیرو‌های امدادی، اقدامات درمانی اولیه را برای وی انجام دادند.
 
وی اضافه کرد: بالگرد امداد و نجات هلال احمر استان لرستان نهایتاً صبح امروز شنبه ۱۹ فروردین ۹۶ مجدداً به منطقه اعزام شد و نیروهای امدادی با استفاده از تجهیزات مناسب، مصدوم را از داخل دره خارج و به بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد منتقل کردند.
 
زمانپور، حال عمومی این مصدوم را رضایت بخش اعلام کرد.
 
به گفته وی؛ هم اکنون ۲۰ قُرُقبان محلی وظیفه حفاظت از منطقه مهلوستان به عنوان محل رشد گونه نادر کرفس کوهی را بر عهده دارند تا ضمن حفظ این گونه، بذر آن را تکثیر کنند.
 
منطقه مهلوستان در نقطه مرزی سرآقا سید در استان چهارمحال و بختیاری و الیگودرز در استان لرستان واقع شده است.
 
این منطقه کوهستانی و فاقد جاده دسترسی در ۱۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و دارای مسافت پیاده روی ۵ ساعته تا روستای سرآقاسید می‌باشد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار