در خجسته میلاد امام محمد تقي(ع) بار دیگر برخلاف تمام دشمنی ها با امام رضا(ع) سوره کوثر در شأن این حضرت نازل شد.

همزمان با خجسته میلاد امام محمد تقی (ع) حجت الاسلام موسویان کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: زمانی که حضرت رضا (ع) در طوس بودند به ایشان اتهام آن را زدند که امام فرزندی نخواهد داشت و امامتی دیگر وجود ندارد و فرقه واقفه را تشکیل دادند، ولیکن امام رضا (ع) بشارت ولادت امام جواد (ع) را دادند و بار دیگر در شأن جواد الائمه (ع)سوره کوثر نازل شد.

وی در ادامه بیان کرد: هر کدام از ائمه ما شیعیان در سطوح معرفتی مختلفی هستند، از امام حسن ع طلب کرم باید داشته باشیم و امام حسین  طلب شجاعت و از امام جواد باید طلب سخاوت کرد. لذا بخل انسان را بیچاره می کند و یزرگترین آسیبی است که میتوانیم در جامعه داشته باشیم. 

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه ما چند نوع سخاوت داریم، توضیح داد: ما سخاوت را در چند نوع ظاهری مانند اموررات دنیوی، فرهنگ، سیاست و... و همچنین در امورات معنوی به کرات داریم و لذا این جود و سخاوت را می توانیم از صاحب آن، امام جواد(ع) طلب کنیم.  

وی در ادامه عنوان کرد: اهل سخاوت بودند یعنی اینکه در همه زمینه ها و حوزه ها آن چیزی را که آموخته ای به دیگران هم آموزش بدهی و یا در بخش امورات معنوی بخل نورزیم به کسی جایگاه بهتری از ما دارد و پیشرفت کرده است. 

کارشناس مذهبی با عنوان اینکه امام جواد(ع) جزو ائمه پاسخگوی ما بودند، تصریح کرد:  یکی از ویژگی های امام جوان ما پاسخگو بودند حضرت ع به تمامی سوالاتی بود که در زمانه خودشان از ایشان می شد.  ما در زمان امامت امام باقر(ع) و امام صادق سوالی را مطرح نکرده ایم بلکه به اتفاقاتی جدید رسیدیم و لذا امام جواد (ع) مرجعی پاسخگو در زمان ولایت خودشان بود. 

حجت الاسلام موسویان در پایان به نقل از حدیثی از امام محمد تقی(ع) بیان کرد: عزت مومن در بی نیازی اوست.  این بی نیازی یعنی اینکه هر فرد خود تلاش کند و دستش جلوی دیگران نباشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
سلام عليكم. حضرت جواد علیه السلام متولد مدینه منوره و سال 195 هجری هستند. امام رضا علیه السلام سال 200 به مرو تشریف آوردند.
واقفیه هم فرقه ای بودند که امامت موسی بن جعفر علیه السلام را قبول داشتند و ایشان را قائم آل محمد علیه السلام دانستند.