مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۶.۵ میلیون تن کالا از مبدا استان مرکزی جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ غلامعباس بهرامی نیا تعداد سفرهای باری استان را بیش از 1.1 میلیون سفر اعلام کرد و اظهار داشت: استان مرکزی در تعداد سفرهای باری 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
وی افزود: به طور متوسط روزانه سه هزار و 72 سفر باری در استان انجام می‌شود و سفرهای باری نسبت به متوسط پنج سال اخیر 2 درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیشترین کالاهای جابه‌جا شده را سیمان، نفت کوره، گازوئیل، سنگ آهن و گاز مایع دانست و گفت: کالاهای جابه‌جا شده در مقایسه با سال 94،  حمل سیمان 9 درصد کاهش، سنگ آهن 38 درصد افزایش و نفت کوره 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
بهرامی‌نیا تصریح کرد: متوسط ماهیانه حجم جابه‌جایی کالا از مبدا استان 1.4 میلیون تن «یک و چهار دهم» است و بیشترین حجم جابه‌جایی کالا در خرداد و  اسفندماه با بیش از 1/5 میلیون تن در ماه انجام شده که 46درصد از افزایش سفر باری استان مربوط به شهرستان دلیجان 21 درصد، اراک و ساوه 17 درصد است.
 
وی ادامه داد: همچنین سهم فرآورده‌های نفتی از کل کالاهای جابه‌جا شده از مبدا استان از لحاظ تعداد سفر 11 درصد و از لحاظ تناژ 17 درصد است که این میزان حمل فرآورده‌های نفتی در سال 95 نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی متوسط مسافت پیموده شده را با 3 درصد افزایش اعلام بیان کرد: متوسط مسافت پیموده شده در هر سفر 395 کیلومتر است که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته که این افزایش به سبب کاهش سهم سفرهای با مسافت کوتاه(کاهش حمل سیمان) و در مقابل افزایش سفرهای با مسافت بیشتر به ویژه افزایش حمل سنگ آهن به بندر امام اتفاق افتاده است.
 
منبع: تسنیم
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.