دبیر ستاد انتخابات کشور از اعلام اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات میان دوره‌ای مجلس به وزارت کشور خبر داد.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوه‌ای مجلس تا امروز اعلام می‌شود
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر امروز در نشست معاونان استانداری‌های کشور، گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری داشت به گونه ای که با انصراف تعدادی از داوطلبان، افزایش 11 درصدی را در نام نویسی ها شاهد هستیم.
 
وی افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای بر اساس سرشماری سال 1395 تعداد روستاها از 37 هزار به بیش از 40 هزار روستا رسید.
 
دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی تعداد داوطلبان از 256 هزار نفر دوره چهارم به حدود 300 هزار داوطلب در این دوره رسید که با انصراف برخی از داوطلبان اکنون تعداد داوطلبان به حدود 290 هزار نفر رسیده است.
 
پورعلی مطلق ادامه داد: در برخی از استان ها از جمله قزوین و تهران افزایش حدود 21 درصدی داوطلبان را نسبت به دوره قبل شاهد بودیم، به طور مثال شهر تهران که در دوره قبل با استقبال هزار و 900 داوطلب مواجه شد در این دوره با رشدی نزدیک به دو برابر، 3 هزار نفر در انتخابات شورای شهر شرکت کرده‌اند.
 
وی افزود: از لحاظ مدرک تحصیلی نیز شاهد بودیم سطح تحصیلات داوطلبان در این دوره افزایش پیدا کرده بود. همچنین درباره نام نویسی ایثارگران، افزایش 42 درصدی را در این دوره شاهد بودیم.
 
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: افزایش داوطلبان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر آن است که انتخاباتی باشکوه و با مشارکت مردمی بالا را در 29 اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود.
 
پورعلی مطلق بیان داشت: پس از پایان ساعت نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها، شاهد آن بودیم که برخی می خواستند در انتخابات نام نویسی کنند اما به لحاظ قانونی این امر امکان پذیر نبود که اگر این افراد هم می توانستند نام نویسی کنند، تعداد داوطلبان بیش از این می‎شد.
 
وی در ادامه با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه گفت: تا عصر امروز هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات را به وزارت کشور اعلام می کند.
 
دبیر ستاد انتخابات در پایان اظهار داشت: هیأت مرکزی اجرایی ریاست جمهوری بر اساس قانون انتخابات تشکیل شده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار