همزمان با اسکان موقت ساکنان مناطق زلزله زده شهرستان کارارزیابی ازمیزان خسارت به واحدهای مسکونی نیز توسط بنیادمسکن آغاز شده است.

علی رستمی فرماندارشهرستان تربت جام با بیان این که ۵۱ روستا وآبادی دردهستان موسی آباد ازتوابع بخش مرکزی شهرستان تربت جام دچارآسیب کلی وجزئی شده اند به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، گفت: حادثه دیدگان دراین زلزله در ۱۲۰۰ تخته چادر اسکان موقت داده شده اند.

وی افزود: تاکنون ۱۵۵۹ واحدمسکونی خسارت دیده شناسایی شده که ازاین تعداد ۱۹۱ واحدبه میزان ۱۰ درصد، ۶۳ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد و ۷۳۷ واحدنیز ۵۰ درصدآسیب دیده اند و کار شروع عملیات آواربرداری ازمعابرواماکن خسارت دیده نیز آغازشده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران تربت جام تصریح کرد: با ارزیابی اولیه واسکان موقت حادثه دیدگان کارتوزیع اقلام غذایی ولوازم ضروری درمناطق زلزله زده آغازشده است که تاکنون دو هزار تخته پتو، ۲۰۰ بسته کامل غذایی مصرف یک هفته ای، همه لوازم اولیه زندگی بین خسارت دیدگان که واحدهای مسکونی آنان ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند توزیع شده است.

فرماندار تربت جام گفت:طی دو روز اول این حادثه ازسوی آستان قدس رضوی حدود ۲۵۰۰ پرس غذای گرم بین حادثه دیدگان توزیع شد.

انتهای پیام//س. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
لطفا به روستای قلعه سرخ موسی آباد از توابع تربت جام که اکثر خانه های آن در اثر زلزله تخریب شده و جاده فرعی خاکی دارد کمک رسانی شود. تقریبا از کل روستای 25 خانواری آن حدود 80 درصد تخریب شده و بعضی خانه ها 100 درصد تخریب شده و چند راس دام تلف شده
متاسفانه با توجه به اینکه جاده آنجا فرعی هست و حدود 7 کیلومتر راه خاکی دارد نامی از آن روستا در خبرگزاری ها برده نمی شود و کمک های ارسالی به آنجا به روستاهای بین راه میرسد و به خود روستای قلعه سرخ موسی آباد نمی رسد . لطفا اعلام کنید آدرس دقیق آن را تا کمک ها به خود روستای قلعه سرخ برسد آدرس ؛ تربت جام جلگه موسی اباد از سه راهی موسی اباد دوسنگ به سمت دوسنگ از بین دوسنگ میگذرد و با جاده خاکی بعد هفت کیلومتر به روستای قلعه سرخ میرسد . با تقدیر و تشکر