استاندار اصفهان با بیان اینکه اینکه برنامه‌های مؤثری در زمینه اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت آغاز شده است، گفت: توسعه تولید و اشتغال باید برنامه جدی همه مدیران در سال جاری باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، نشست شورای اشتغال استان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

رسول زرگرپور در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: برای اقدام در راستای فرمایشات رهبری می‌توانیم هم منتظر ابلاغ‌ها و چارچوب‌های دولت برای استان‌ها باشیم و هم می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود به تدوین چارچوب‌ها بپردازیم و این دو راهکار را به موازات هم پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مؤثری در زمینه اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت آغاز شده است، گفت: توسعه تولید و اشتغال باید برنامه جدی همه مدیران در سال جاری باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از نیروهای خلاق و ظرفیت‌های بالایی در بخش صنعت و خدمات، کشاورزی و نیروی انسانی بهره‌مند ‌است، افزود: می‌توانیم چارچوب‌ها و راهکارهای طراحی شده را به عنوان پیشنهاد برای اجرا در کلیه استان‌ها به دولت ارائه دهیم.

در ادامه این نشست ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با برشمردن ظرفیت‌های مهارتی و نقش مؤثر این دستگاه در ایجاد فرصت‌های شغلی از تدوین مدل اجرایی نظام آموزش دوگانه آلمان که بخشی از مهارت‌ها توسط آموزش‌گیرندگان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بخشی دیگر در واحدهای صنعتی برگزار می‌گردد خبر داد.

وی از اقدامات صورت پذیرفته بویژه همکاری و تعامل با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، جهت اجرایی کردن پروژه مورد نظر، گزارشی را به شورای اشتغال ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد پس از اجرای آزمایشی طرح و به منظور همکاری سایر دستگاه‌ها عملکرد سه‌ماهه اول در شورای اشتغال جهت رفع نواقص ارائه شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.