همدان؛

کاهش 36 درصدی تصادفات فوتی در همدان

جانشین پلیس راه استان همدان از کاهش 36 درصدی تصادفات فوتی در ایام نوروز در این استان خبر داد.

کاهش 36 درصدی تصادفات فوتی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ سعید اسماعیلی با بیان اینکه تردد خودروها در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است، افزود: در اثر حوادث رانندگی در سالجاری 20 نفر کشته شدند که نسبت به ایام نوروز سال گذشته کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از کاهش 18 درصدی تصادفات جرحی در این ایام خبر داد و تصریح کرد: مساعد نبودن وضعیت آب‌وهوایی مهمترین علت کاهش ترددات و حوادث رانندگی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز مهمترین عامل تصادفات به شمار می‌رود بنابراین نامساعد بودن شرایط جوی منجر به کاهش سرعت خودرو‌ها و کاهش تصادفات شده است.

اسماعیلی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان را از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش حوادث رانندگی دانست و عنوان کرد: حضور فعال پلیس نیز از دیگر عوامل کاهش حوادث رانندگی در ایام نوروز 96 بوده است.

جانشین پلیس راه استان همدان عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز را مهمترین عامل بروز تصادفات برشمرد و خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی نیز مهمترین تخلفات رخ داده از سوی رانندگان در ایام نوروز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تصادفات فوتی در همدان تصادفات بومی بوده است، یادآور شد: در حوزه برون‌شهری همدان محل حادثه‌خیز خاصی وجود ندارد و تمامی حوادث رخ داده به صورت پراکنده در مناطق محتلف بوده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار