اختلافات و کشمکش بر سر نفوذ در یمن بین عربستان سعودی و امارات تشدید شده است.

المیادین: تشدید اختلافات بین عربستان و امارات در یمن/دولت منصور هادی به باری بر دوش سعودی‌ها تبدیل شده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، احمد عبدالرحمن، خبرنگار این شبکه در صنعا، گفت: عربستان بطور غیرمنتظره از اعضای کابینه عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن، خواست خاک عربستان را ترک کنند و به مناطق تحت کنترل نیروهای طرفدار خود بروند تا حضور خود را در این مناطق تثبیت کنند. این درخواست شامل همه مسئولان یمنی مقیم ریاض از جمله شخص عبدربه منصور هادی و احمد بن دغر، نخست وزیر دولت او، بود. نشانه ها حاکی از آن است که دولت منصور هادی به باری بر دوش عربستان تبدیل شده است. 

عبدالوهاب الشرفی، کارشناس یمنی، به المیادین گفت: «برای ائتلاف سعودی اوضاع بسیار دشوار است، زیرا در دو سال گذشته نتوانست دولتی را که به بهانه حمایت از آن می جنگد، در استان های جنوب یمن مستقر کند.» 

در ادامه این گزارش آمده است: این تصمیم عربستان، نشانه سردرگمی سعودی‌هاست و همچنین نشان می دهد ریاض به دنبال بازنگری در ائتلاف های خود در یمن است و می‌خواهد به متحدان قبیله ای خود در یمن بازگردد. محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد سعودی، به همین علت دیداری با سران شماری از قبایل یمن داشت. بعضی از ناظران این دیدار را کودتا ضد منصور هادی دانستند. 

محمد عایش، سردیبر روزنامه الاولی در صنعا، به المیادین گفت: «این مسئله مربوط به سردرگمی عربستان و امارات و نبود راهبرد مشخص برای اداره مناطق تحت اشغال آنهاست. آنها به متحدان شان اعتماد ندارند.» 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: اقدام جدید عربستان همچنین واکنشی به تحرکات اخیر امارات است، به ویژه که این کشور کنترل شهر عدن در جنوب یمن و جزیره سقطری را به طور کامل در دست گرفته است. امارات به دولت منصور هادی اجازه استقرار در عدن نداد و اعضای کابینه منصور هادی چند ساعت پس از رسیدن از ریاض مجبور شدند عدن را ترک کنند. ناکامی سعودی‌ها در جنگ دو سال گذشته، آن‌ها را وادار کرده است تا راهبرد خود را تغییر دهند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
دروغ است این خبرها خیلی شنیدیم وبعد دروغ از آب در آمد
آخرین اخبار