وزیر بهداشت لبنان اظهار کرد حضور پناهندگان سوری و فلسطینی در لبنان، به بخش بهداشت این کشور فشار آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، «غسان حاصبانی» وزیر بهداشت لبنان با اشاره به اینکه حضور پناهندگان سوری و فلسطینی در لبنان به بخش بهداشت این کشور فشار آورده است تاکید کرد لبنان برای درمان همه بیماران با بیمه تلاش می کند.

وی افزود نظام بهداشت در لبنان در مقایسه با معیارهای بهداشت عمومی، میانگین عمر افراد و بیماری های واگیردار و در مقایسه با دیگر کشورهای همسطح در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد با توجه به شرایط اقتصادی این کشور، بخش بهداشت بیشترین تاثیر را بر زندگی مردم دارد لذا دست اندرکاران برای احیای این بخش و کاهش مشکلات مردم از طریق کاهش تعرفه ها و هزینه های درمان نهایت تلاش خود را می کنند.

وی خاطرنشان کرد حضور شمار زیادی از پناهندگان سوری در لبنان به بخش بهداشت در این کشور فشار زیادی وارد کرده و این در حالی است که دولت لبنان موظف به درمان پناهندگان سوری نیست و سازمان ملل متحد باید این هزینه ها را پوشش دهد.

حاصبانی اظهار داشت: در جنگ سوریه بیماری های واگیردار زیادی منتشر شد اما در لبنان توانستیم با طرح های پیشگیرانه و واکسیناسیون و همچنین همکاری و هماهنگی همیشگی با سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی از این بیماری ها پیشگیری و در نتیجه با عملکرد خوب در بخش بهداشت بیماری های واگیردار را مهار کنیم.

وزیر بهداشت لبنان افزون بر وضعیت پناهندگان و آوارگان سوری، به وضعیت بهداشت پناهندگان فلسطینی در لبنان اشاره و تصریح کرد برای پوشش مداوم بیماران فلسطینی با آنروا در ارتباط هستیم و این در حالی است که آنروا هزینه های درمان بیماران فلسطینی را 100 درصد پرداخت نمی کند بلکه انجمن های محلی و منطقه ای در حل این مشکل سهیم هستند.

حاصبانی در پایان گفت: با وجود آن که حضور پناهندگان سوری و فلسطینی در لبنان بر نظام بهداشت ما فشار وارد کرده است ولی ما تلاش می کنیم با همه طرف های مربوط همکاری کنیم تا بدون آسیب رسیدن به شهروندان لبنانی همه با بیمه درمان شوند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار