به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک که دو هفتهی پیش در گرندپری استرالیا آغاز شد، امروز در چین دومین مرحلهی خود را سپری کرد. تیم فراری که موفق به کسب جایگاه نخست در استرالیا شده بود، تمامی نگاهها را به خود دوخته بود و کارشناسان ادامهی عملکرد این تیم در مسابقات را به دقت دنبال میکردند.
در دورهای زمانگیری گرندپری چین، این مرسدس بنز و لوئیس همیلتون بودند که مجدد موفق به کسب پلپوزشن شده بودند و همانند مرحلهی اول مسابقات، فتل و بوتاس در جایگاههای دوم و سوم استارت قرار داشتند. اما امروز با توجه به جو بارانی پیست، خودروهای شرایط متفاوتی در پیش رو داشتند و تمامی رانندهها از لاستیکهای میانی (Intermediate) بهره میبردند.
ستارهی لحظهی آغاز مسابقه، بدون شک مکس وشتاپن جوان بود که با صعود ۷ پلهای، خود را به جایگاه دهم رسانده بود. البته نباید از رانندگی بینقص آلونسو نیز چشمپوشی کرد که با مدیریت، به خوبی توانست خود را به جایگاههای بالایی برساند.
شرایط بارانی پیست باعث شد گرندپری چین حوادث زیادی به خود ببیند و این موضوع جذابیت این رویداد را افزایش داده بود. در کمتر از ۱ دور، سرجیو پرز با برخورد به لانس استرول، موجب خروج رانندهی جوان تیم ویلیامز از مسابقه شد. اما حادثهی مهم دور دوم مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷، برخورد شدید آنتونیو جیوویناتزی، رانندهی سوم تیم سائوبر با کنارهی پیست بود که موجب ورود خودروی ایمنی شد. همین موضوع فرصت مناسبی در اختیار تمامی رانندگان قرار داد تا اقدام به تعویض لاستیکهای خود با نمونههای سافت و سوپرسافت بکنند.
پس از گذشت ۷ دور از مسابقه، با خروج خودروی ایمنی از پیست، رانندهها به رقابت خود بازگشتند. این در حالی بود که همیلتون، ریکیاردو، رایکونن، وشتاپن و فتل در جایگاههای اول تا پنجم قرار داشتند و بوتاس رانندهی دوم مرسدس بنز نیز به دلیل از دست دادن تعادل خودروی خود، به ردهی ۱۲ نزول کرده بود. در همین حین حضور آلونسو در ردهی ۶ بسیار قابل توجه بود.
اما در ادامهی رقابت وشتاپن که شوق زیادی برای قرارگیری روی سکو داشت، از رایکونن سبقت گرفت و به جایگاه سوم رسید. این در حالی بود که رانندهی فنلاندی فراری به طور مداوم از شرایط خودروی خود ابراز نارضایتی میکرد. وشتاپن پس از عبور از رایکونن، از همتیمی خود نیز سبقت گرفت تا در ردهی دوم قرار گیرد.
اما سباستین فتل که در مرحلهی قبلی عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، به هیچ وجه قصد نداشت در جایگاههای میانی باقی بماند و با نزدیک شدن به رایکونن در ردهی چهارم، پس از چندین مرتبه تلاش از وی عبور کرد و بلافاصله در ادامه و لحظهای بسیار هیجانانگیز و زیبا، ریکیاردو را نیز پشت سر گذاشت. رانندهی آلمانی فراری به تلاش خود ادامه داد و پس از چند دور به وشتاپن رسید و پس از اشتباه وی در ترمزگیری و خروج از پیست، موفق به رساندن خود به ردهی دوم و قرارگیری پشت لوئیس همیلتون پیشتاز، شد.
جایگاههای پنج رانندهی ابتدایی تا انتهای مسابقه تغییری نداشت و تنها رقابت جذاب ریکیاردو و وشتاپن برای کسب ردهی سوم، منجر به خلق لحظات زیبایی شده بود که البته برای رانندهی استرالیایی ردبول بینتیجه بود و در نهایت وشتاپن موفق به کسب عنوان سوم شد. لوئیس همیلتون و سباستین فتل نیز با کسب جایگاههای اول و دوم، در حال حاضر با ۴۳ امتیاز در صدر ردهبندی رانندهها رقابت بسیار جذابی ایجاد کردهاند. لوئیس همیلتون پس از پایان مسابقه اذعان داشت که فصل پیش رو و رقابت با فتل، جذابترین فصل حرفهی وی در مسابقات فرمول یک خواهد بود.
والتری بوتاس دیگر رانندهی مرسدس بنز که در ابتدای مسابقه در جایگاه ۱۲ قرار داشت، در نهایت موفق به کسب مقام ششمی شد. کارلوس ساینز، کوین مگنوسن، سرجیو پرز و استبان اُکن جایگاههای هفتم تا دهم را کسب کردند. فرناندو آلونسو که رانندگی فوقالعادهای از خود به نمایش گذاشته بود، در ادامه به دلیل مشکل پیشرانه از مسابقه خارج شد تا پس از دو گرندپری، هیچ یک از خودروهای مکلارن موفق به عبور از خط پایان نشوند.
در ادامه جایگاه رانندهها و تیمهای مسابقات فرمول یک را پس از دو گذشت دو مرحله از این مسابقات مشاهده میکنید.
منبع:زومیت
انتهای پیام/