رقم واکسیناسیون دام‌های خراسان رضوی با ۳ میلیون افزایش در سال ۱۳۹۵ به ۲۸ میلیون و ۱۶۰ هزار نوبت سر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،محسن عابدزاده رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: این رقم حاصل تلاش یک ساله دامپزشکی استان در بخش‌های دولتی و خصوصی است و سیاستهای مبارزه با بیماریهای دامی در خراسان رضوی بر اساس پیشگیری، کنترل و ریشه کنی پی ریزی شده است.
وی افزود: باتوجه به استقرار ۸۰ % سرمایه دامی استان در مناطق روستایی و عشایری بخش عمده وقت اکیپهای فنی صرف پیشگیری در این مناطق می‌شود.
عابد زاده گفت: با تدابیر انجام شده در سال قبل، در حوزه بیماری‌های مشترک نظیر هاری، بیش از ۹۵ درصد پیش بینی سالانه محقق شده و ۶۸ هزار قلاده سگ واکسینه شده و در زمینه پایش و مراقبت بیماری هایی نظیر سل دامی، بیش از ۹۳ درصد پیش بینی سال قبل انجام شده است.
وی افزود: واکسیناسیون دام‌ها و ایمن سازی آن‌ها به عنوان بزرگترین سرمایه بعد از نفت، از مواردی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش داشته و سلامت دام و اشتغال زایی و تولید مرتبط با آن‌ها نقشی مهم و اثرگذار در تحقق شعار سال دارد و بر این اساس، سیاست‌های این اداره کل در سال جاری بر گسترش فعالیت‌های پیشگیرانه و سلامت سرمایه دامی بویژه در مناطق روستایی است.
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰۰ نوع بیماری به عنوان بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان می‌باشند که این موضوع وقتی در کنار تماس روزمره انسان با حیوان قرار می‌گیرد ایمن سازی دام‌ها از طریق واکسیناسیون توسط دامپزشکی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بنابراین تلاش دامپزشکی تاثیر مستقیم در سلامت مردم دارد و همچنین این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از بیماری‌های دامی از جمعیت دامی برطرف شود و سرمایه دامی که سرمایه‌ای زایا و مولد است و اقتصاد کشور را بویژه در نواحی روستایی تامین می‌کند از سلامت برخوردار شود.
انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.