چین برای گسترش مبارزه با فعالیت‌های جاسوسی، به کسانی که فعالیت‌های ضداطلاعاتی را افشا کنند، 1500 تا 73000 دلار جایزه می‌دهد.

چین برای معرفی جاسوسان خارجی پاداشت تعیین کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین از روز دوشنبه روند مبارزه با فعالیت های جاسوسی بیگانگان را افزایش می‌دهد و برای این منظور به آندسته از شهروندان این کشور که با اطلاعات خود زمینه افشای این قبیل افراد را فراهم کنند از 1500 تا 73000 دلار جایزه می‌دهد. 

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از زمان به قدرت رسیدن در سال 2013 مجموعه قوانین و اقداماتی را برای تامین امنیت ملی این کشور در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی تصویب کرده است. 

روزنامه «پکن دیلی» چین گزارش داد نیاز به اقدامات ضروری برای حفاظت از کشور در برابر جاسوسان خارجی از آثار جانبی اصلاحات در چین و سیاست باز کردن درب های کشور به روی جهانیان به شمار می‌رود. 

این روزنامه افزود:«سازمان های اطلاعاتی خارجی و سایر نیروهای متخاصم از این فرصت استفاده می کنند تا از طریق نفوذ سیاسی، اختلاف‌افکنی و براندازی، سرقت اسرار و خرابکاری، کشور را تخریب کنند.» 

بر اساس این گزارش، اداره امنیت ملی شهر چین نیز با ارائه جایزه نقدی که مبلغ ان از 1500 تا 73000 دلار است از شهروندان خواست به تلاش‌های ضداطلاعاتی بپیوندند. همکاری با سازمان‌های دولتی با هدف ضربه زدن به منافع ملی چین، تشویق به فرار افراد و خرید اسرار ملی جزو رفتارهای جاسوسی بالقوه است که افراد می‌توانند وقوع آن را گزارش کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار