تفاهم نامه هلال احمر فارس و شهرداری شیرازمنعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیض‌الله جعفری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به ماموریت‌های مشترک هلال احمر، شهرداری گفت: این تفاهم نامه همکاری برای ایجاد زمینه مناسب به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه دو دستگاه بسته می‌شود.

جعفری طرح‌های امداد محله، گسترش خانه‌های هلال، ایجاد مکان‌های اسکان اضطراری یا شهر سایه، اقدامات آموزشی و پژوهشی مشترک و تدوین نقشه خطر پذیری و مدیریت راهبردی بحران را به عنوان پیشنهادهای همکاری جمعیت با شهرداری بیان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر نیازمند زمینی با مساحت حداقل 15 هکتار برای پایگاه پشتیبانی و احداث آشیانه بالگرد است که از شهرداری و اعضای شورای شهر می‌خواهیم در این زمینه جمعیت را یاری کند.

جعفری اظهار داشت: تدوین نقشه خطرپذیری به عنوان یکی از گام‌های اساسی در حرکت از مدیریت حادثه محور به مدیریت ریسک محور در چرخه مدیریت حوادث و سوانح غیرمترقبه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس تصریح کرد: این طرح علاوه بر ارائه نقشه‌های  پهنه‌بندی خطر زلزله، سیل و خشکسالی و نقشه‌های آسیب‌پذیری مناطق، اماکن و  زیرساخت‌های شهری با در اختیار قرار دادن مطالعات دقیق، برنامه‌ریزان و مسئولین اجرایی را در تهیه، اولویت بندی و اجرای برنامه‌های کاهش خطرپذیری یاری می‌کند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار