اردبیل؛

ایجاد 4500 فرصت شغلی توسط بخش خصوصی در اردبیل

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۵۴۰ نفر در فرصتهای شغلی بخش خصوصی توسط موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی وارد چرخه اشتغال شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هوشنگ دشتی در جلسه بررسی میزان ایجاد فرصتهای شغلی برای کارجویان در استان اردبیل اظهار کرد:‌ در سال گذشته از تعداد 12 هزار و 190نفر متقاضی ثبت‌نام شده برای اشتغالدر استان بالغ بر چهار هزار و 540 نفر در فرصتهای شغلی بخش خصوصی توسط موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی وارد چرخه اشتغال شدند.

وی گفت: در سال 95 با همکاری دستگاههای متولی بیش از یک هزار و 660 فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده و بیش از 594 نفر برای راه‌اندازی شغلهای خانگی از میان رشته شغلهای تعریف شده با اعتبار بالغ بر 29 میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات مشاغل خانگی در استان اردبیل بهره‌مند شده‌اند.

دشتی افزود:در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و استفاده از تخصص اتباع خارجی در زمینه نصب و راه‌اندازی ماشین آلات بنگاههای اقتصادی تعداد 11 جلسه هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی تشکیل شد که برای 29 نفر پروانه کار اتباع خارجی صادر و نیز تعداد 11 فقره پروانه کار تمدید شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه به ویژه در بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکاران جویای کار همکاری تنگاتنگ این اداره کل با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای برگزاری نشست توسعه اشتغال و کسب و کار در حوزه ICT توسط این مدیریت انجام شده ودر این زمینه 11 نشست در سال 95 برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کار و نیز رویکرد جوانان از مزدبگیری به کارآفرینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان دو دوره آموزش کارآفرینی در مدارس با عنوان شغل آینده منو با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه کارآفرینی برگزار شده و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، انعقاد تفاهم نامه کارآفرینی با اداره کل آموزش و پرورش استان در حال انجام است و پس از آن،دوره های آموزشی کارآفرینی به صورت برنامه‌ریزی شده در سطح استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.