گزارش شاخص قیمت كالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری كشور در سال 1395 به شرح زیر است:
1 – شاخص کل (برمبنای 100=1390) در سال 1395 به رقم 231.6 رسید که نسبت به سال قبل 6.8 درصد افزایش داشته است و نشاندهنده كاهش نرخ تورم سال 1395 نسبت به نرخ تورم سال 1394 (11.3 درصد)است.
2 – شاخص گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» در این سال به رقم 272.3 رسید که نسبت به سال قبل 7.6 درصد افزایش داشته است و نسبت به نرخ تورم این گروه در سال 1394 (9.7 درصد) کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکیها» در سال مورد بررسی به عدد 270.0 رسید که نسبت به سال قبل 7.4 درصد افزایش نشان میدهد.
3 – شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال 1395 به رقم 217.7 رسید که 6.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و نشاندهنده كاهش نرخ تورم این گروه در سال 1395 نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال 1394 (12.0 درصد) است.