پاکستان یک تبعه هندی را به دلیل جاسوسی به اعدام محکوم کرد.

حکم اعدام تبعه هندی به دلیل جاسوسی از پاکستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاکستان یک تبعه هندی به نام "کولبوشان سادهیر جادهاف" ملقب به "حسین مبارک پاتل" را به دلیل جاسوسی و فعالیت‌های خرابکارانه علیه این کشور به اعدام محکوم کرد. 

جادهاف سال گذشته میلادی از سوی مقامات پاکستانی با گذرنامه‌ای هندی دستگیر شد. براساس بیانیه صادر شده درباره این جاسوس هندی، وی به دلیل نقض قوانین پاکستان به اعدام محکوم شد که این حکم از سوی مقامات عالی این کشور تایید گردید. 

در این بیانیه آمده است: جادهاف پیش از دادرسی و شروع دادگاه اعتراف کرد که مامور به هماهنگی و سازماندهی فعالیت‌های خرابکاری و جاسوسی با هدف بی‌ثباتی در منطقه بلوچستان و کراچی بوده است. این جاسوس از سوی یک افسر (پاکستانی) در انجام اقدامات خود حمایت می‌شد. 

پاکستان مدعی است این جاسوس هندی از ایران وارد منطقه بلوچستان شده و در این منطقه دستگیر شده است. با این وجود، هند تاکید دارد جادهاف یک افسر نیروی دریایی هند است. مقامات اسلام آباد اقدام به انتشار پروندهایی شامل اقدامات این جاسوس کردند.

از سوی دیگر، اعضای خانواده جادهاف چندین بار با مقامات دولت هند دیدار کرده بودند. آنها خواستار استعفا از نیروی دریایی و ایجاد کسب و کاری کوچک و مبادله کالا با کشتی میان دو بندر ایران شده بودند. همچنین جادهاف دارای روادید معتبر ایران بوده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار