تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام خمینی(ره) به دنبال برپایی نظامی برخاسته از اسلام و الگو گرفته از حکومت حضرت علی(ع) بودند.

امام خمینی(ره) به دنبال برپایی نظامی الگو گرفته از حکومت حضرت علی(ع) بودند
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع نمازگزاران مسجد حوری تهران، به مناسبت 13 رجب و میلاد امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: امام خمینی(ره) به دنبال برپایی نظامی برخاسته از اسلام و الگو گرفته از حکومت حضرت علی(ع) بودند.

رئیسی ادامه داد: امروز زندگی انسان‌ها با موجی از تهدیدات فکری و اخلاقی مواجه است که باید برای مقابله با این تهدیدات هشیار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما پیرو آن امامی هستیم که در برابر قاسطین و مارقین و ناکثین با قاطعیت می‌ایستاد، ادامه داد: ولی وقتی در برابر محرومین و یتیمان قرار می‌گرفت انسان فکر نمی کرد که ایشان همان آقا باشد.

وی با اشاره به اینکه بنده در این مجلس و این مسجد به ‌دعوت امام جماعت و برای سیزده رجب و روز ولادت مولای متقیان آمده‌ام و بحث دیگری جزء موضوع بسیار مهم امیرالمؤمنین نخواهم داشت، افزود: مسائل دیگر را در زمان‌های دیگر هم می‌شود مطرح کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین گفت: ما باید نسبت به علی(ع) معرفت پیدا کنیم و خداوند هم زمینه کسب این معرفت و ابزار شناخت را به همه داده است. همچنین امام صادق(ع) به ما یاد داد که از خداوند مدال معرفت در خواست کنیم.

وی با بیان اینکه این معرفت گاهی احساسی و گاهی تعقلی است. معرفت احساسی را  بسیاری از کسانی که علی(ع) را می‌شناختند ولی مسلمان هم نبودند، داشتند، ادامه داد: جرج جرداق نسبت به علی(ع) اظهار ارادت می‌کند و کتاب هم در این باره نوشته است، اما وقتی از او بپرسید "چرا سلوک علی(ع) را نداری؟" می‌گوید: ما پژوهشگر هستیم و دریافتیم که حضرت علی(ع) در مروت، مردم‌داری و توجه به دیگران قهرمان است و در تمام عرصه‌ها یک الگوی کامل است.

 تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: یک معرفت هم، معرفت تعلقی است که در نتیجه آن تمام وجود انسان جلوه محبت علی(ع) می‌شود. امروز ما باید آن بزرگوار را بشناسیم و از ایشان پیروی کنیم و جامعه را براساس آموزه‌های ایشان شکل دهیم، نباید این تصور به وجود بیاید که بشریت قادر به شناخت و یا پیروی از علی(ع) نیست.ما باید در سیره فردی و اجتماعی دنباله‌روی حضرت علی باشیم و در مسیر او حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از جلوه‌های زیبای انقلاب اسلامی است که به‌خصوص آنان را در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و قلبی مصونیت می‌بخشد. خوشا به حال آنان که در این سه روز در خانه خدا و در محضر خدا هستند و خود را در حصن عبودیت قرار خواهند داد. 

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: امروز امواج بسیاری اخلاق‌ها و اراده‌های انسان‌ها را تهدید می‌کند و اگر انسان می‌خواهد خود را حفظ کند باید از علی(ع) پیروی کند. ما پیرو آن آقایی هستیم که در عبودیت و مردم‌داری و مبارزه با ظلم و فساد در قله است، همان کسی که در مقابل معارضین و ناکثین می‌ایستاد، اما زمانی که به بینوایی می‌رسید با نهایت محبت و مهربانی برخورد می‌کرد. امیدواریم خداوند توفیق شناخت حضرت علی(ع) را به ما بدهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار