13 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 352 میلیارد ریال امروز به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت به صورت همزمان در مازندران به بهره برداری رسید.

افتتاح 13 طرح بهداشتی و درمانی در مازندرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرحها با بیان اینکه دولت هزار و 100 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه کرده است، گفت: ما در مازندران بیش از هزار میلیارد تومان که 600 هزار میلیارد برای دانشگاه علوم پزشکی ساری و 300 هزار میلیارد هم برای دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 200 هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در ایام نوروز داشتیم، افزود: کار اصلی در مناطق محروم و روستاهای مازندران انجام شده است، 230 خانه بهداشت در روستاها ساخته شد.

وزیر بهداشت گفت: 255 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در 220 شهر کشور در دولت یازدهم ساخته که با ساخت این کلینیک ها 6 هزار و 500 مطب پزشکان در سراسر کشور طراحی شد.

قاضی زاده هاشمی افزود: با صرف اعتبار یکهزار و 100 میلیارد تومانی 285 هزار متر مربع به فضاهای درمانی کشور در قالب کلینیک های تخصصی اضافه شد .

وی گفت : در 3 سال اخیر یک هزار و 250 تخت بیمارستانی در مازندران افزوده شد و تامین یک هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز در حال انجام است .

وی افزود: 230 خانه بهداشت در مازندران در دولت یازدهم ساخته شد ، این در حالیست در 3 دولت قبلی 280 خانه بهداشت ساخته شده بود .

رئیس جمهور در این مراسم به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح بلند امیرالمومنین، 13 طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

کلینیک های ویژه و تخصصی درمانی در شهرستان های رامسر، سوادکوه، فریدونکنار، محمودآباد، نکا، نور، ساری و نوشهر از جمله این طرح ها است.

برای ساخت این کلینیک ها که ارائه کننده خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به شهروندان هستند، بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

احداث و تجهیز اورژانس و بلوک زایمانی در بیمارستان های زیراب و تنکابن، احداث و تجهیز آی سی یو بیمارستان تنکابن، توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان های محمودآباد و رامسر از دیگر طرحهایی است که در سفر رئیس جمهور وهیات دولت به مازندران به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار