هزار و 500 میلیارد تومان طرح راه و شهرسازی در مازندران امروز با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این طرح که به صورت ویدیوکنفرانس به رئیس جمهوری گزارش می داد، گفت : با بهره برداری از این طرح ها زمینه رشد و توسعه این خطه شمال کشور فراهم شده است.

وی افزود : 985 میلیارد تومان از طرح های افتتاحی مربوط به بندرامیرآباد است.

وزیر راه و شهرسازی مهم ترین طرح های افتتاحی در این بندرگاه را 6 پست اسکله، تجهیزات تخلیه وبارگیری، کارخانه کاغذسازی،و انبار ذخیره گندم و روغن اعلام کرد.

عباس آخوندی شروع عملیات اجرایی اتصال اسکله رورو به شبکه ریلی را مهم ترین طرح های در دست اجرا اعلام کرد.

وی افتتاح 75 کیلومتر بزرگراه و سه دهنه تونل را با اعتبار 2 هزارمیلیارد ریلی در محور قائمشهر - فیروزکوه از مهم ترین پروژه راهسازی اعلام کرد و گفت : با این طرح افتتاحی طرح چهارخطه این محور تکمیل شد که می تواند سهم زیادی در کاهش تصادفات رانندگی و ترافیک در منطقه داشته باشد.

وی ساخت چهار دهنه تونل و تقاطع غیرهمسطع را در محور چالوس از دیگر طرح های مهم راهسازی افتتاحی عنوان کرد و افزود : با بهره برداری از این طرح ها گره کور جدی در آزادراه شمال برداشته شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح مرحله اول بهسازی فرودگاه رامسر در غرب مازندران ، گفت : رامسر یکی از مناطق مهم گردشگری در مازندران است و با بهره برداری از بهسازی فرودگاه زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم شده است.

عباس آخوندی افزود : برای اجرای این طرح حدود هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بهره برداری از کمربندی ساری و محور بهشهر زاغمرز را با اعتباری حدود 1000 میلیارد ریال را از دیگر طرح های راهسازی افتتاحی در سفر رئیس جمهوری اعلام کرده است.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.