نتایج یک نظرسنجی نشان داد سطح حمایت از نامزد چپ‌گرای انتخابات فرانسه در میان شهروندان این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد سطح حمایت از "ژان-لوک ملانشن" – نامزد چپ‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه – در میان ادامه نزاع‌ها میان دو نامزد پیشروی دیگر، افزایش یافته است.

با این‌ که تنها 12 روز تا برگزاری نخستین رای‌گیری در خصوص انتخابات فرانسه باقی مانده است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رقابت میان کاندیداها بسیار نزدیک شده است. پیش‌بینی می‌شود مارین لوپن – نامزد راست‌گرای افراطی "جبهه ملی" فرانسه – و امانوئل ماکرون – نامزد مستقل – به دور دوم این انتخابات راه خواهند یابند.

در این میان، فرانسوا فیون – نامزد محافظه‌کار انتخابات فرانسه – حملات خود علیه ماکرون را تشدید کرده و او را "دروغگو" خوانده است. ماکرون نیز در پاسخ به اظهارات رقیب خود، در یک مصاحبه رادیویی گفت: "آقای فیون مردی بی‌ارزش است."

در میان این کشمکش‌ها، نتایج نظرسنجی ماهانه موسسه ایفوپ در فرانسه نشان می‌دهد سطح حمایت از ملانشن از 7 درصد به 19 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، وی در میان کاندیداهای انتخاباتی در جایگاه سوم و یک پله بالاتر از فیون قرار گرفته است.

صعود ناگهانی سطح حمایت از ملانشن در نظرسنجی‌های اخیر، نگرانی فعالان اقتصادی را برانگیخته است.

"پییر گاتاز" – سرمایه‌دار فرانسوی – برنامه‌های اقتصادی لوپن و ملانشن را "فاجعه‌بار" خواند و درباره احتمال راه یابی وی به دور دوم انتخابات هشدار داد. وی گفت: "نباید دور دوم با رقابت ملانشن و لوپن برگزار شود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار