وزیر خارجه فرانسه گفت اروپا به مسئولیت خود در مورد درخواست های نظامی آمریکا عمل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان مارک ارو در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست وزیران گروه هفت که در شهر لوکا ایتالیا برگزار شده بود به پرسشی درباره منافع متفاوت اروپا و آمریکا در مواجهه با مسائلی مانند مشکل اوکراین و مسائل نظامی و دفاعی پرداخت و گفت: در گفتگویی که با وزیر امور خارجه آمریکا داشتیم او گفت به جز اصول مهم، به چه درد مردم آمریکا می خورد که به مسائلی مانند اوکراین اهمیت دهند.
 
آیا اروپا نباید در این زمینه بیشتر مسئولیت پذیر باشد. من هم خیلی روشن به او پاسخ دادم که اروپا در این خصوص به مسئولیت های خود عمل خواهد کرد.

وی افزود اروپا در همین راستا، تحریم هایی را علیه روسیه به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود اعمال کرده است. این تحریم ها نیز همچنان ادامه دارد. زیرا اروپا به هیچ وجه نمی پذیرد که کشوری به مرزهایی که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است دست ببرد.
 
اروپا هرگز نمی پذیرد که یک کشور بخشی از کشور دیگر را به خاک خود ضمیمه کند. زیرا این کارها برای جهان درد سر ایجاد می کند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مصلحت آمریکا در اروپا چیست؟ گفت آمریکا نمی خواهد که اروپایی ضعیف وجود داشته باشد. بلکه اروپایی می خواهد که علاوه بر پرداختن به مسائل اقتصادی و مالی، به مسائل دفاعی و نظامی نیز بپردازد و در این زمینه ها قوی باشد.
 
آمریکا نمی خواهد که اروپا در زمینه های دفاعی و نظامی تنها به عضویت در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) بسنده کند .آمریکا اروپایی می خواهد که در جهان به نقش سیاسی خود نیز عمل کند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت آمریکا نه تنها اروپایی قوی از نظر نظامی و سیاسی می خواهد که البته این موضع فرانسه نیز هست بلکه از نظر اقتصادی نیز می خواهد که اروپا رو به رشد باشد. چون اگر اروپا از نظر اقتصادی و مالی وضع خوبی داشته باشد هم برای ثبات خودش هم برای ثبات جهان مفید خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار