فرماندار هندیجان گفت: خلیج‌فارس هویت ملی مردم ایران‌زمین و اصالت تاریخی مربوط به پیش از میلاد مسیح دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند نام زیبای آن را تحریف کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کوروش مودت ،فرماندار هندیجان با اشاره به برگزاری مجدد کنگره خلیج فارس در آبان ماهبیان داشت: ما به همراه نماینده مردم در مجلس و اداره کل ارشاد خوزستان از کنگره خلیج‌فارس پشتیبانی خواهیم کرد چراکه این کنگره متعلق به مردم هندیجان است.

وی افزود: جلسه‌ای به منظور هماهنگی برنامه‌ کنگره ملی شعر خلیج‌فارس رئیس اداره ارشاد، رئیس انجمن شعر، نایب‌رئیس انجمن، بهروز نوی عضو انجمن شعر، عضو شورای فرهنگ عمومی و عضو انجمن شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
فرماندار هندیجان بیان کرد: در این جلسه که به بررسی موانع و مشکلات برگزاری کنگره ملی شعر خلیج‌فارس برگزار شد ما تأکید کردیم که روند تعطیلی کنگره باید قطع و به سمت احیایی این کنگره برویم.
 
وی گفت: ما ایرانیان نباید هویت ملی خود را فراموش کنیم و تا می‌توانیم هویت با فرهنگ و بزرگ ایران اسلامی را به مردم دنیا نشان دهیم. خلیج‌فارس در وجود ملت ایران ریشه دارد.
 
مودت عنوان کرد: ما نباید برای بلند نگه داشتند نام خلیج‌فارس از نام هزینه کنیم بلکه این سرمایه‌گذاری برای خلیج همیشه فارس به ویژه سه جزیره لاینفک ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است.
 
وی افزود: پشتیبانی‌های مادی و معنوی از کنگره توسط دستگاه‌های شهرستان، نماینده مردم در مجلس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تهیه خواهد شد و اداره ارشاد هندیجان باید با هماهنگی اداره کل خود مقدمات برگزاری را فراهم کند.
 
فرماندار هندیجان بیان کرد: 10 اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس است، با توجه به مشکلات آب و هوایی منطقه که بسیار گرم بوده، همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی که بسیار حجم سنگینی از کارها را دربرمی گیرد، زمان برگزاری کنگره را به آبان ماه سال جاری موکول کردیم.
 
وی گفت: اداره ارشاد هندیجان هر چه سریع‌تر ستاد چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس را تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. ما هم در سطح شهرستان حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.