حوزه علمیه به تولید محتوا در زمینه خنده حلال برای جامعه بپردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در جمع معتکفان قم تاکیدی بر توجه ترویج خنده حلال در جامعه کرد و افزود: خنده حلال در زندگی مردم ما حذف شده است حوزه علمیه در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شود.
 
حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه گفت: کسانی که معتکف می‌شوند خود را در زمینه‌های دینی تقویت کنند و بعد از اعتکاف این موضوع را حفظ کنند. جوانان توجه کنند که قرآن در زندگی کتاب اصلی آن‌ها باشد و قرآن کریم و نهج البلاغه را مباحثه کنند. باید قرآن و نهج‌البلاغه را بخوانیم، بیاموزیم، بفهمیم و آن را به دیگران هم آموزش دهیم، طلاب و مبلغان باید مهارت صحبت کردن در جمع‌ها و محافل گوناگون را بیاموزند تا مخاطب آن‌ها خسته و یا زده نشوند.
  
وی اشاره ای هم لزوم جنگ نرم در مقابل دشمن کرد و خاطرنشان کرد:به طور کلی باید خودمان را مجهز کنیم چون دشمن شبهه‌های فراوانی در میان جوانان ایجاد می‌کند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز افزود: اعتکاف اگر چه مستحب است اما در اعتکاف کارهای واجبی می‌توان انجام داد، باید تصمیمات مهمی بگیریم و ببینیم چه واجباتی زمین مانده و آن‌ها را زنده کنیم. 22 واجب اصلی فراموش شده داریم که یکی از این واجبات فراموش شده زکات است که باید مورد توجه باشد.
 
حجت الاسلام قرائتی افزود: یکی دیگر از مشکلات کشور مشکل مدیریت است، باید بتوانیم در هر شرایطی زندگی مان را مدیریت کنیم.
 
وی با اشاره به بیکاری دانشجویان  گفت: باید محتوای درس‌ها در مدارس در حوزه‌ها و در دانشگاه‌ها عوض شود و مهارت‌های گوناگون هم آموخته شود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر توجه ترویج خنده حلال در جامعه خاطرنشان کرد: خنده حلال در زندگی مردم ما حذف شده است، حوزه علمیه در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شود. مبلغان و طلاب می‌توانند مهارت‌های گوناگون اعم از خنداندن حلال، مهارت صحبت با وهابیت، مهارت آموزش قرآن، آموزش احکام، آموزش گفتن حدیث را بیاموزند و آن را تبلیغ کنند.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار