مرحله اول طرح ریشه کنی فلج اطفال در شهرستان مهاباد به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: یکی از راهکارها و راهبردهای دستیابی به ریشه کنی بیماری فلج اطفال انجام طرح‌های تکمیلی واکسیناسیون است. با توجه به همجواری کشورمان با کشورهای افغانستان و پاکستان که بیماری فلج وحشی اطفال در آنجا به صورت آندمیک وجود دارد هر ساله این طرح در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در 4 روستای سیاری قزلجه سفلی،چومل،سرخ آب و جانداران در سه روز کاری از ساعت 8 صبح لغایت 15 بعد ازظهر و با حضور 10 نفر از کارشناسان بیماری ها و بهورزان روستاهای مناطق تحت پوشش انجام شده است.

دکتر علیزاده آذر گفت: این طرح در دو نوبت در فصل بهار انجام می‌شود که نوبت اول آن از 19 فروردین ماه تا 21 فروردین ماه و نوبت دوم طرح در اردیبهشت ماه سالجاری و در روستا های سیاری و صعب العبور انجام می شود.

وی اضافه کرد:100 درصد کودکان گروه های هدف در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله اول این طرح تعداد 36 نفر از کودکان زیر پنج سال مناطق سیاری و مکان‌های صعب العبور که کارشناسان بیماری ها و بهورزان در محل سکونت خانواده های کودکان گروه هدف حضور می یابند. در طول اجرای این طرح 112 روز نفر کار انجام گرفته و 36 دوز واکسن فلج اطفال نیز مصرف شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.