با تاکید بر مبهم بودن برکسیت؛

نماینده پارلمان آلمان پیشنهاد تکرار همه ‌پرسی درباره برکسیت را داد

یکی از نمایندگان پارلمان آلمان از بریتانیا خواست تا همه پرسی دیگری درباره برکسیت برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه «اکسپرس»، «کاترینا بارلی» دبیر کل حزب سوسیال ‌دموکرات آلمان گفت برای اینکه شرایط برکسیت روشن شود، برگزاری همه‌ پرسی دوم ضروری است، چرا که هیچکس واقعا نمی‌ دانست که برکسیت چیست.

بارلی گفت: زمانی که همه پرسی برگزار شد، هیچکس واقعا نمی ‌دانست این مسئله دقیقا چیست؟ و این بی اطلاعی هم شامل مردم می ‌شود و هم سیاستمداران این کشور.

»نیکولا استرجن» وزیر اول اسکاتلند هم چندی پیش در یادداشتی برای روزنامه گاردین نوشت: اجرای ماده 50 معاهده لیسبون و به جریان انداختن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تهدیدی علیه خود بریتانیا است.

وزیر اول اسکاتلند افزود: روز اجرای ماده 50 معاهده لیسبون تهدید کننده است، چرا که روز اجرای برکسیت جز روزی ناراحت ‌کننده در تاریخ برای بریتانیا و اروپا نیست.

ماه ژوئن سال 2016 میلادی مردم بریتانیا (انگلیس،‌ اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) با شرکت در همه ‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. از این میان مردم انگلیس و ولز رای اکثریت به خروج ولی اکثر مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی رای به ماندن داده بودند.

بعد از آن، طی ماه‌های اخیر حزب ملی اسکاتلند بارها تهدید کرد، در صورت اجبار به خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد، بریتانیا را ترک خواهد کرد و چند روز پیش پارلمان اسکاتلند از برگزاری همه ‌پرسی دوم استقلال حمایت کرد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار