ذاکری : با اشاره به اینکه ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان نزدیک به 10 سال به طول انجامید، گفت:‌ ریل‌گذاری این راه‌آهن اوایل اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

تلفنی/ کباری***** راه‌آهن تهران- همدان تا اواسط اردیبهشت ما به بهره‌برداری می‌رسد/ ساخت 4 ایستگاه مسافری در راه آهن تهران- همدانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازدید از راه‌آهن تهران- همدان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان حمل‌ونقل ریلی انجام شد. بر اساس این گزارش کل طول مسیر از تهران تا همدان 280 تا 290 کیلومتر است که تاکنون تنها 20 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری صورت نگرفته است.
 
همچنین این خط راه‌آهن تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و مسافرگیری از آن آغاز می‌شود.
 
گفتنی است؛ مسافرگیری این خط راه‌آهن در گذشته از رباط کریم انجام می‌شد که طول آن 267 کیلومتر بود، اما امروز این خط راه‌آهن از تهران مسافرگیری می‌کند که طول آن به 297 کیلومتر می‌رسد.
 
بر اساس این گزارش در کل طول این مسیر دارای 12 ایستگاه است که از این تعداد 4 ایستگاه مسافری از جمله ساوه، نوبران، فامنین همدان است و هشت ایستگاه از آن دارای علایم ارتباط با ایستگاه‌های تلاقی نصب شده است.
 
بر اساس این گزارش پاسگاه‌های ساوه و همدان در دست ساخت است و ایستگاه‌های فامنین و نوبران هنوز شروع نشده است.
 
 ** ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان تا اردیبهشت به اتمام می‌رسد
 
جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن بنادر فرودگاه‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه‌آهن تهران- همدان تا دوماه دیگر به بهره‌برداری  می‌رسد، گفت: ظرف 4 ماه گذشته با توجه به نقدینگی و تأمین بودجه کافی ریل‌گذاری سرعت گرفته و تا 20 کیلومتری همدان پیشرفت کرده و امیدواریم تا دو هفته آینده عملیات ریل‌گذاری آن به پایان برسد.
 
وی افزود: 267 کیلومتر ریل‌گذاری در حال انجام است و از این میزان 47 کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.
 
ذاکری تصریح کرد: ‌بعد از اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن ظرف 45 روز تمامی ایستگاه‌های این خط راه‌آهن به اتمام می‌رسد و شروع رسمی عملیات نیز توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن بنادر فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه ‌ساخت این پروژه نزدیک به 10 سال به طول انجامیده است، اظهار داشت:‌ از اوایل اردیبهشت ماه ریل‌گذاری به اتمام می‌رسد و از اواخر خرداد ماه بهره‌برداری با تمامی ایستگاه‌ها انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه هیچکدام از پیمانکاران مطالبات معوقه‌ای نداشته که مانع کند شدن کار شود، افزود: هم مشاوران و هم پیمانکاران مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.
 
ذاکری یادآور شد: ‌امسال 267 میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافته و از همین اعتبارات نیز برای انجام پروژه استفاده می‌‌کنیم.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار