مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعد از ظهر فردا به ویژه حوالی ظهر روز جمعه وزش باد شدید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را در می‌نوردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر افزود:براساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با کاهش محسوس فشار هوا در سطح زمین در روزهای آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در استان رخ خواهد داد و این سامانه استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزش باداز آغاز هفته جاری در استان اردبیل حاکم بوده و به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر با سرعت وزش 108 کیلومتر بر ساعت شاهد بیشترین شدت وزش‌ها بودیم،تصریح کرد: پدیده وزش بادهای جنوبی تا غربی از اواخر روز پنجشنبه در استان آغاز و اوج شدت وزش‌ها روز جمعه به ویژه در حوالی ظهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیلبا اشاره به سرعت وزش باد بیان کرد: سرعت وزش باد اغلب 36 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود اما در برخی مواقع حتی وزش باد با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و بیشتر هم انتظار می‌رود.

دولتی‌مهر گفت: این سامانه و وزش باد اغلب مناطق استان به ویژه در شهرستانهای اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، نیر، نمین و سرعین رخ می‌دهد اما در شهرستانهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال و کوثر با شدت کمتر این وزشها انتظار می‌رود.

وی افزود: با توجه به شدت وزش باد در استان احتمال وقوع خسارات جزئی به تاسیسات برون‌شهری و روستایی در برخی مناطق که سرعت وزش باد در آنها بالا خواهد بود وجود داشته و ضروری است تا مسئولان مربوطه و مردم در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.